De game-industrie wordt zwaar getroffen door ontslagen, met meer dan de helft van alle ontslagen in Californië, wat North America tot het hardst getroffen gebied maakt. Amir Satvat, een ontvanger van de Game Changers award, benadrukt dat tussen de 70 en 75 procent van de ontslagen zich in Noord-Amerika voordoen, terwijl de werkgelegenheid in de sector wereldwijd is toegenomen sinds de Covid-19 pandemie. In Californië, het centrum van AAA-games, zijn meer dan 50 procent van de ontslagen geregistreerd. Ondanks de kansen die er zijn, kan het nodig zijn om naar andere landen zoals China of Japan te verhuizen voor werk in de game-industrie.
Waarom zijn er zoveel ontslagen in de game-industrie in Noord-Amerika?De ontslagen in de game-industrie in Noord-Amerika zijn voornamelijk te wijten aan een aanzienlijke afname van openstaande functies in de AAA-sector, gecombineerd met een stijging van banen in andere regio's, zoals Azië.
Californië is een belangrijk centrum voor de game-industrie, met veel grote studios en ontwikkelaars gevestigd in de regio. Het is een hotspot voor AAA-titels, waardoor de impact van ontslagen daar extra voelbaar is. Recentelijk zagen onder andere Microsoft en zijn ontwikkelingsstudio The Initiative aanzienlijke ontslagen, wat hie de gevolgen voor het hele ecosysteem van game-ontwikkeling onderstreept.
Reacties
It's a tough pill to swallow that while the global gaming scene is expanding, California's devs are bearing the brunt of these cuts. Makes you wonder if the AAA model is due for a serious rethink in how it handles growth and stability.
Man, it’s wild to see how much the industry’s shifting—feels like AAA studios are tightening up just as other regions are booming. Really hoping the talent out there lands on their feet and finds new opportunities soon.