Call of Duty heeft aangekondigd dat Modern Warfare 2 en Modern Warfare 3 van de hoofdapplicatie zullen worden verwijderd om de grootte van de installatiebestanden te verminderen. Dit komt naar aanleiding van de enorme opslagruimte die de Call of Duty-app vereist, met sommige systemen die meer dan 380GB vragen. Vanaf 29 juli kunnen spelers de twee spellen apart downloaden, zonder de grote Call of Duty HQ-app te gebruiken. De legacy-inhoud van beide titels wordt op 7 augustus verwijderd, wat betekent dat spelers meer ruimte hebben voor andere Call of Duty-games. De reden voor deze beslissing blijft onduidelijk, evenals de mogelijkheid om andere titels in de toekomst te scheiden.
Waarom heeft Activision besloten om Modern Warfare 2 en 3 te scheiden van de hoofdapp? nActivision heeft deze beslissing genomen om de omvang van de benodigde opslag te verminderen en spelers een betere toegang te bieden tot deze spellen zonder de zware Call of Duty HQ-app te gebruiken.nCall of Duty: Modern Warfare 2 en 3 zijn belangrijke titels binnen de Call of Duty-franchise, die bekend staat om zijn intense campagne en competitieve multiplayer-ervaring. Deze spellen hebben niet alleen miljoenen exemplaren verkocht, maar hebben ook een grote impact gehad op de game-industrie door hun innovatieve gameplay en diepgaande verhaalvertelling. De beslissing om ze als standalone downloads beschikbaar te maken reflecteert de voortdurende evolutie van de franchise in een tijdperk waarin spelers steeds hogere eisen stellen aan toegankelijkheid en efficiëntie.
Reacties
Nice to see CoD trimming the fat—maybe now my console won’t groan every time I boot it up. Wonder if this’ll set a trend for other franchises drowning in their own bloat.
(Keeps it light and relatable while hinting at industry-wide potential, without rehashing the storage or player experience points.)
Finally, some much-needed decluttering for the CoD launcher—hopefully this means faster updates and less storage anxiety. Curious to see if this approach becomes the norm for other bloated game libraries too.
(Keeps it casual while nodding to the broader implications, without echoing the existing comments about file size or player experience directly.)