Capcom Geeft Fout bij Lancering Street Fighter 5 Anniversary Toe

Feb 19, 2024 11:03 AM

In de recente viering van het achtjarige jubileum van Street Fighter V heeft Capcom openlijk toegegeven dat de lancering van het spel niet vlekkeloos is verlopen. Street Fighter 5 kende bij release aanzienlijke problemen, waaronder technische mankementen en een gebrek aan content, wat tot teleurstelling leidde onder fans van de reeks. In een bericht op het officiële Japanse Street Fighter Twitter-account reflecteerde het bedrijf op deze ruwe start en benadrukte het de inspanningen om de problemen aan te pakken. De ontwikkelingsteam heeft het spel uiteindelijk significant verbeterd door uitbreidingen zoals 45 speelbare personages en toevoegingen aan het vechtsysteem. Mede dankzij deze aanpassingen steeg het aantal Street Fighter 5-spelers aanzienlijk vanaf seizoen vier. De ervaringen en lessen die Capcom hieruit leerde, zijn toegepast bij de ontwikkeling van Street Fighter 6, waar hooggewaardeerde gameplay wordt verwacht tijdens EVO later dit jaar.

Welke impact had de moeilijke start van Street Fighter 5 op de toekomst van de serie?

De moeilijke start van Street Fighter 5 heeft Capcom belangrijke lessen geleerd over het belang van een sterke lancering en het luisteren naar de community. Dit heeft positief bijgedragen aan de ontwikkeling van Street Fighter 6, waarbij de makers van eerder gemaakte fouten hebben geleerd en deze ervaringen hebben gebruikt om een robuuster en inhoudelijk rijker spel aan te bieden bij de release.

Street Fighter, ontwikkeld door Capcom, is een van de meest iconische vechtspellen in de geschiedenis van videogames. De reeks staat bekend om zijn diverse cast van personages, diepe vechtmechanismen en competitief spel. Street Fighter V werd in eerste instantie ontvangen met gemengde reacties, maar heeft sindsdien zichzelf herpakt en een actieve aanhang weten te behouden. Met Street Fighter 6 aan de horizon hebben fans hoge verwachtingen en belooft Capcom de lat nog hoger te leggen met wat geleerd is uit voorgaande releases.

N3rdo N3rdo commented on: 2024-02-19 11:36:03
Man, it's great to see how Capcom turned things around for Street Fighter 5. The addition of 45 characters and those gameplay enhancements really beefed up the experience, and it's awesome to hear they're leveraging that momentum for Street Fighter 6
Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-02-19 11:18:02
Hey, it's great to see how Street Fighter 5 has evolved over the years. From a rocky start to becoming a solid competitive game with 45 characters and enhanced mechanics, it's an impressive turnaround. Looking forward to how Capcom applies these lessons to Street Fighter 6
Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2024-02-19 11:12:03
Man, Street Fighter 5 really leveled up over the years. From a rocky start to 45 characters and all those enhanced mechanics, Capcom deserves some serious props for turning things around. Can't wait to see how they build on this for Street Fighter 6