
Capcom Verwijdert GFWL uit Lost Planet 2 en Stopt Online Co-Op
May 29, 2025 12:08 PMCapcom heeft recentelijk op stille wijze Lost Planet 2 geüpdatet door Games for Windows Live (GFWL) te verwijderen, wat resulteert in het verlies van online functionaliteit en opgeslagen gegevens. Dit nieuws heeft veel verbazing en frustratie gewekt onder de fanbase, vooral omdat het spel sterk leunt op multiplayer. Spelers vragen zich af hoe een game die gericht is op coöperatieve gameplay nu volledig onbespeelbaar is. De verwijdering van deze online service heeft grote gevolgen voor de speelbaarheid en het plezier van de game, die in 2010 werd beschreven als een visueel aantrekkelijke titel met een potentieel goede actiegameplay, maar met veel frustrerende elementen.
Wat betekent de verwijdering van Games for Windows Live voor de spelers van Lost Planet 2?De verwijdering van GFWL betekent dat spelers geen toegang meer hebben tot online coöp gameplay en dat eerder opgeslagen data verloren is gegaan. Dit maakt het voor veel spelers onmogelijk om het spel zoals bedoeld te spelen, wat de algehele ervaring aanzienlijk vermindert.
Lost Planet 2 is een actie-spel ontwikkeld door Capcom en maakte zijn debuut in 2010. Het spel is vooral bekend vanwege zijn intense coöperatieve gameplay en indrukwekkende omgevingen. Ondanks kritiek op zijn structuur en betaalbaarheid, blijft de game populair onder fans van het genre, vooral vanwege de mogelijkheid om samen met vrienden te spelen tegen grote vijanden en monsters. Het is jammer om te zien dat een titel met zo'n potentieel nu wordt aangetast door technische problemen die verband houden met verouderde diensten.

Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

Man, it’s wild how removing outdated tech can sometimes backfire harder than a botched grenade toss in-game. Hopefully Capcom’s got a fix brewing—losing co-op in a game like this is like taking the cheese out of a grilled cheese sandwich.

Oof, removing GFWL is usually a good thing, but killing online co-op in a game built around it feels like tossing the baby out with the bathwater. Here’s hoping Capcom patches in Steamworks soon—players deserve to keep enjoying those wild mech battles together Classic case of fixing one problem and accidentally creating another—kinda like when you untangle headphones just to realize they’re now knotted differently. Fingers crossed for a quick multiplayer solution