Capcom heeft aangegeven dat ze bij Resident Evil Requiem meer inspiratie halen uit de originele Resident Evil spellen voor de baasgevechten dan uit moderne shooters. Game Director Koshi Nakanishi wil de spelers uitdagen op basis van hun slimheid in plaats van alleen schietvaardigheid. Hij benadrukt dat, in tegenstelling tot traditionele actiegescharrel, de nadruk ligt op het uitbreiden van de verkenningsgebieden en het overwinnen van obstakels. De nieuwe protagonist, Grace Ashcroft, leert gaandeweg sterker te worden en moet in het begin van het spel een gevoel van kwetsbaarheid overwinnen. Resident Evil Requiem komt uit op 27 februari 2026.
Wat maakt Resident Evil Requiem anders dan eerdere delen?Resident Evil Requiem richt zich meer op de intellectuele uitdaging in plaats van alleen schietvaardigheid, met een nieuwe protagonist die niet vanaf het begin een ervaren vechter is. Dit geeft een unieke draai aan de gameplay waarbij spelers gedwongen worden na te denken over hun acties.
Resident Evil is een iconische horrorvideogamereeks die in 1996 werd gelanceerd door Capcom. Het staat bekend om zijn spannende gameplay, uitdagende puzzels en intense verhalen over een zombie-apocalyps. De spellen zijn voortdurend geƫvolueerd, waarbij latere delen hun focus hebben verlegd naar actie, maar de kern van horror en spanning blijft centraal staan. Met Resident Evil Requiem lijkt Capcom terug te keren naar zijn roots door de nadruk te leggen op zenuwslopende situaties en het ontwikkelen van personages in plaats van alleen maar vuurwapens en actie.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!