Cartoon Network klassiekers zoals Steven Universe verdwijnen van Max

Oct 02, 2024 6:49 PM

Warner Bros. Discovery heeft recentelijk meerdere geliefde Cartoon Network-series zoals Steven Universe, Ben 10 en Regular Show zonder waarschuwing van de streamingdienst Max verwijderd. Dit gebeurde begin oktober 2024, en het nieuws kwam kort na de sluiting van de Cartoon Network-website, die eerder clips en volledige afleveringen beschikbaar stelde. Fans zijn teleurgesteld over deze beslissing en vragen zich af of de shows misschien per ongeluk zijn verwijderd. Het lijkt een standaardinhoudsupdate voor Max te zijn, maar het toont aan hoe slecht Cartoon Network wordt behandeld door de huidige eigenaar.

Waarom zijn populaire Cartoon Network-series van Max verdwenen?

Populaire Cartoon Network-series zijn van Max verdwenen als onderdeel van een standaardinhoudsupdate, volgens een bron dicht bij de situatie. Dit is echter niet zonder controverse, aangezien veel fans deze plotselinge verwijderingen als teleurstellend ervaren.

Cartoon Network is een iconic kindertelevisiekanaal dat is opgericht in 1992 en heeft vele populaire series voortgebracht, waaronder Adventure Time en The Powerpuff Girls. Ondanks de recente problemen blijft de lineaire tv-zender actief, maar veel kijkers zijn bezorgd over de toekomst van het merk en zijn archieven. De sluiting van de streamingdienst Boomerang, die gewijd was aan klassieke cartoons, draagt ook bij aan de vrees voor het behoud van de rijke animatiegeschiedenis van Cartoon Network.