CEO van EA hint naar controversieel plan om meer geld uit AAA-games te halen
May 13, 2024 2:08 PMElectronic Arts (EA), het bekende gamebedrijf, is van plan om in-game advertenties te implementeren in hun AAA-spellen. CEO Andrew Wilson van EA lichtte deze informatie toe in een gesprek over hun financiële kwartaalcijfers. De implementatie van advertenties is volgens Wilson nog in een vroege fase en zal doordacht worden uitgevoerd om de spelervaring niet negatief te beïnvloeden. Hoewel het concept van in-game advertenties niet nieuw is en al in de jaren '90 voorkwam, is de gamingindustrie veel veranderd. Fans maken zich zorgen dat dit hun spelervaring kan verstoren. EA staat bekend om het naderhand in rekening brengen van spelers na hun aankoop, en heeft recentelijk de prijzen van hun EA Play-service verhoogd. Het is nog onduidelijk hoe deze advertenties er precies uit gaan zien en wat dit betekent voor de toekomstige game-ervaringen.
Wordt verwacht dat in-game advertenties de spelervaring bij AAA-games zal hinderen?Hoewel er zorgen zijn onder gamers dat in-game advertenties de spelervaring kunnen verstoren, benadrukt EA dat zij een doordachte implementatie voor ogen hebben. Het blijft echter afwachten hoe deze in-game advertenties in de praktijk zullen uitwerken en welke effecten ze daadwerkelijk zullen hebben.
Electronic Arts (EA) is een toonaangevende ontwikkelaar en uitgever van videogames, opgericht in 1982. Het bedrijf staat bekend om franchises als 'The Sims', 'FIFA', 'Battlefield', en 'Need for Speed'. EA heeft in de loop der jaren verschillende ontwikkelstudio's opgekocht en is bekritiseerd voor hun praktijken rondom microtransacties en lootboxen. Hun abonnementsdienst EA Play biedt spelers toegang tot een uitgebreide bibliotheek van games en exclusieve kortingen en demo's.
Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
EA's potential move into in-game advertising is a reflection of the ever-evolving landscape of game monetization. It'll be interesting to see how they navigate this to balance revenue generation with player experience, especially considering past controversies surrounding their business decisions.