CEO van Larian geeft toe dat het team van Baldurs Gate 3 wat heeft moeten overwerken

May 27, 2024 10:03 AM

De CEO van Larian Studios, Swen Vincke, heeft toegegeven dat het ontwikkelingsteam van Baldur's Gate 3 "een beetje crunch" heeft moeten doen. Dit betekent dat medewerkers overuren hebben moeten maken om het spel op tijd af te krijgen. Tijdens de Digital Dragons-conferentie verklaarde Vincke dat de hoeveelheid crunch voor Baldur's Gate 3 minder was dan bij eerdere games van de studio, maar dat enige overuren altijd nodig zijn bij het voltooien van een game. Het team bleef meestal tot 20.00 uur werken en werkte zelden in het weekend. Crunch is een controversieel onderwerp in de game-industrie, waarbij bedrijven zoals CD Projekt Red kritiek hebben gekregen voor het verplicht maken van overuren. Baldur's Gate 3, een op Dungeon & Dragons gebaseerd rollenspel, werd bij de release in 2023 goed ontvangen en won meerdere Game of the Year-awards.

Zou het team van Larian Studios aan toekomstige projecten ook te maken krijgen met crunch?

Hoewel Vincke aangeeft dat enige mate van crunch soms onvermijdelijk is, hoopt het team de hoeveelheid overuren tot een minimum te beperken bij toekomstige projecten.

Baldur's Gate 3 is een strategische RPG die kritiek en commercieel succes heeft behaald. Het spel combineert tactische gevechten, een meeslepend verhaal en prachtige cinematografie. Deze elementen hebben ervoor gezorgd dat het spel wordt gezien als een nieuwe standaard voor CRPGs. Baldur's Gate 3 is gebaseerd op de populaire tabletop RPG Dungeon & Dragons en biedt spelers een gedetailleerde wereld die creativiteit en verkenning beloont.