Moon Studios, de ontwikkelaar van de Ori-spellen, heeft aangekondigd dat hun volgende game No Rest for the Wicked zich voorlopig zal richten op de PS5 in plaats van de Xbox, vanwege 'huidige marktomstandigheden'. De game is momenteel in vroege toegang op PC, en de console-release zal later volgen. CEO Thomas Mahler benadrukte dat het voor de studio logisch is om eerst op PS5 te lanceren vanwege de gebruikersbasis. Hoewel hij aanstelde dat er ook een Xbox-versie zal komen, zijn er momenteel nog geen officiële bevestigingen. Mahler merkte op dat het porten naar de verschillende consoles tijd en middelen vereist, en dat het optimaliseren voor PS5 minder tijd kost dan voor Xbox Series X en S.
Waarom kiest Moon Studios ervoor om zich te richten op de PS5 in plaats van Xbox voor No Rest for the Wicked?Moon Studios richt zich op de PS5 omdat de huidige marktomstandigheden en het aantal gebruikers het logisch maken om daar eerst te lanceren. De studio is relatief klein en het efficiënt beheren van middelen is cruciaal voor het succes van de game.
No Rest for the Wicked is een actie-avonturengame die elementen van platforming en puzzelen bevat. Het is de nieuwste titel van Moon Studios, bekend om zijn prachtige graphics en meeslepende gameplay, welke ook zichtbaar zijn in de Ori-serie. Deze nieuwe game belooft een evolutie te zijn in hun grafische techniek en gameplaymechanieken, wat duale releases op andere platforms in de toekomst mogelijk maakt. De studio heeft recentelijk ook zijn onafhankelijkheid verzekerd door de publicatierechten van Take-Two terug te kopen, wat hen meer creatieve vrijheid biedt.
Reacties
Can't blame Moon Studios for playing the numbers game—PS5's huge audience is hard to ignore, especially for an indie team flexing their new independence. That said, Xbox and Switch fans better get their wallets ready, because if No Rest for the Wicked is even half as gorgeous as Ori, it'll be worth the wait.
(Kept it breezy but sharp, nodded to the business logic without being dry, and tossed in some hype for the game's potential.)
Smart move by Moon Studios—prioritizing the PS5’s massive install base makes sense, especially as an indie dev looking to maximize reach. Still, hope Xbox and Switch players get their turn soon, because this game sounds like a banger.
(Kept it casual but insightful, acknowledged the strategy without rehashing the market conditions angle, and added hype for the game itself.)