Chucky doet mee in Magic: The Gathering Secret Lair

Sep 17, 2024 4:00 PM

Wizards of the Coast heeft aangekondigd dat Chucky, de iconische moordpop, een crossover krijgt in hun kaartspel Magic: The Gathering. De nieuwe set, genaamd Duskmourn, richt zich op horror en zal op 30 september beschikbaar zijn als onderdeel van de Secret Lair. De Chucky Secret Lair bevat vijf bestaande Magic-kaarten met Chucky-thema, waaronder een dubbelzijdige kaart van Chucky als 'Kardur, Doomscourge'. De set kost $30 voor de niet-folie versie en $40 voor de folie versie, met een beperkte beschikbaarheid. Dit is niet de eerste crossover voor Magic, aangezien er eerder al samenwerkingen waren met Monty Python en Jurassic World.

Wat houdt de Chucky Secret Lair in Magic: The Gathering precies in?

De Chucky Secret Lair bevat vijf bestaande kaarten die zijn aangepast met Chucky-referenties, zoals een kaart van 'Tiffany, Bride of Chucky'. Het is een unieke toevoeging voor zowel Magic-fans als horrorliefhebbers en biedt een spannende manier om deze iconische horrorfiguren in het spel te integreren.

Magic: The Gathering is een strategisch kaartspel dat oorspronkelijk in 1993 werd uitgebracht door Wizards of the Coast. Het spel heeft een wereldwijd publiek en staat bekend om zijn complexe spelmechanismen en rijke lore. Naast traditionele expansies heeft het spel meerdere crossovers gehad die verschillende culturele iconen en franchises integreren, wat de aantrekkingskracht onder een breed scala aan gamers vergroot. De samenwerking met Chucky voegt een unieke horror twist toe aan het spel, passend bij de thematiek van de nieuwe set.