Als onderdeel van haar aankomende economie-update, "Economy 2.0," heeft Cities: Skylines II besloten om alle virtuele huisbazen te verwijderen om zo de huurproblemen in de game op te lossen. Colossal Order, de ontwikkelaar, heeft aangekondigd dat de huur voortaan gelijk verdeeld wordt onder alle huurders van een gebouw, wat een einde maakt aan de klachten over hoge huur. Bovendien worden huurmeldingen in de toekomst gebaseerd op het inkomen van huishoudens, en alleen als hun inkomen echt te laag is, zullen virtuele bewoners nog klagen over huur. Deze aanpassingen hopen de ontwikkelaars meer evenwicht te brengen in de speleconomie, ondanks eerdere prestatieproblemen bij de game-lancering. Daarnaast dreigen gebouwen volkomen in te storten als er niet genoeg wordt betaald voor het onderhoud.

Hoe lost Cities: Skylines II het probleem van hoge huur op?

In Cities: Skylines II wordt het probleem van hoge huur opgelost door de virtuele huisbazen te verwijderen en de onderhoudskosten van gebouwen gelijkmatig te verdelen onder de huurders.

Cities: Skylines II, ontwikkeld door Colossal Order en uitgegeven door Paradox Interactive, is de opvolger van de populaire stedenbouwsimulatiegame Cities: Skylines. Dit spel biedt spelers de mogelijkheid om hun eigen steden te bouwen en beheren, met oog voor detail en complexiteit. Het eerste deel werd gelanceerd in 2015 en kreeg veel lof voor zijn uitgebreide modding-mogelijkheden en diepgang in stedelijk management.