Quantcast
Concords lancering flopte erger dan Gollum van 2023 - wat nu
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Concords lancering flopte erger dan Gollum van 2023 - wat nu

Aug 26, 2024 3:53 PM

Concord, de nieuwste live-service shooter van PlayStation, heeft bij de lancering teleurstellende spelersaantallen laten zien. Op de lanceringsdag waren er slechts 697 gelijktijdige spelers, wat beduidend lager is dan de 758 spelers van het mislukte The Lord of the Rings: Gollum. Tijdens de eerste dagen kwamen er zelfs nog minder spelers online. Hoewel PlayStation waarschijnlijk een hogere gebruikersbasis heeft, is dit geen goed teken voor de toekomst van live-service games. Recensies zijn ook niet positief, met een beoordeling van 3/5 sterren, wat de twijfels over het ontwerp van het spel versterkt. Met een ontwikkelingstijd van acht jaar werpt dit vragen op over de toekomst van live-service titels en de richting van PlayStation.

Wat zijn de oorzaken van de teleurstellende lancering van Concord?

De lage spelersaantallen kunnen te wijten zijn aan de sterke concurrentie van gratis live-service games, evenals de gemengde recensies die de aantrekkelijkheid van Concord verminderen. De ontwikkelingstijd van acht jaar zonder significant succes roept ook vragen op over de kwaliteit van het eindproduct.

Concord is een live-service shooter die door PlayStation is gepubliceerd en is ontwikkeld door een studio die aanzienlijke ervaringen heeft met het genre. Het spel tracht een mix te bieden van elementen die je zou verwachten van populaire titels zoals Overwatch en Team Fortress 2, maar heeft moeite om op te vallen in een verzadigde markt. Deze situatie markeert een breuk met traditionele game-ontwerpmodellen, waarbij spelers nu meer waarde hechten aan kwaliteit en omgevingsfactoren dan ooit tevoren.



Casey Loh avatar
Geschreven door:

Casey Loh

Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.

Lees meer artikelen van: Casey Loh

Volg ons


Login or register to join the conversation
Stimpy Stimpy commented on: 2024-08-26 16:36:03
Oof, it looks like Concord is struggling to find its footing in an already crowded market. With such low player counts right out of the gate, it’s a tough reminder that even big names like PlayStation have to nail both design and timing to break through the noise
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-08-26 16:30:03
It's tough to see such a long-awaited title like Concord struggle out of the gate, especially with the live-service market growing more competitive by the day. If PlayStation doesn't pivot quickly, they might find themselves sidelined as players gravitate toward more engaging experiences.
N3rdo N3rdo commented on: 2024-08-26 16:06:03
Oof, it’s always tough to see a game flop after such a long development cycle—Concord's numbers are a harsh reminder that the live-service space is brutal. With player retention dropping so quickly, PlayStation might need to rethink whether they can really compete in this crowded market of free-to-play titles.
Bekijk meer artikelen