Coppola Betrapt op Kussen met Figuranten op Set van Megalopolis: Kijk Nu

Jul 27, 2024 1:22 AM

Francis Ford Coppola, de beroemde regisseur achter films zoals The Godfather, staat momenteel in de schijnwerpers vanwege beschuldigingen van ongepast gedrag op de set van zijn nieuwe film "Megalopolis." In mei kwamen er al geruchten naar voren, maar nu is er video verschenen die toont hoe Coppola door een clubscene wandelt en vrouwelijke figuranten kust. Volgens bronnen handelde Coppola met 'straffeloosheid' op de set, wat mogelijk kwam omdat hij de film zelf financierde en er dus geen HR-afdeling was om grenzen te bewaken. Dit gedrag vond plaats gedurende een scène waarin actrices topless of schaars gekleed waren. Hoewel Coppola's productie team zegt dat hij het deed om de 'clubsfeer' te versterken, blijft het incident controversieel, vooral gezien de geplande release van de film in september 2024.

Wat wordt bedoeld met de clubsfeer die Coppola wilde creëren?

De clubsfeer waar Coppola op doelt, verwijst naar de vibrante en levendige setting van een nachtclub, zoals Studio 54, die cruciaal is voor de film "Megalopolis." Hij probeerde deze sfeer te creëren door fysiek contact met de cast, wat volgens hem hun prestaties zou verbeteren. Echter, dit gedrag wordt door velen als ongepast gezien.

"Megalopolis" is een langverwacht project van Coppola, dat al jaren in de maak is. Hij heeft ernaar gestreefd een epische verhaallijn te ontwikkelen die focust op de wederopbouw van een futuristische stad na een ramp. Coppola is bekend om zijn gedetailleerde en vaak omslachtige productiemethoden, waardoor hoge verwachtingen zijn ontstaan bij zowel fans als critici voor deze film.