Dan Houser, de medeoprichter van Rockstar en voormalig schrijver voor Grand Theft Auto, heeft AI vergeleken met BSE, vaak bekend als gekke koeienziekte. Hij waarschuwt dat AI zichzelf uiteindelijk gaat opeten. Houser stelt dat de manier waarop mensen met AI omgaan, wordt geleid door een groep die niet helemaal menselijk of creatief is. Hij gelooft dat deze mensen de toekomst van de mensheid niet op de juiste manier kunnen definiëren. Volgens Houser is de informatie die door AI-modellen wordt gegenereerd al onbetrouwbaar en zal deze steeds meer op zichzelf gaan leunen, wat leidt tot een vicieuze cirkel van zelfopname. Dit alles weerspiegelt de aanhoudende discussies en rechtszaken over het gebruik van AI in de creatieve sector, waaronder rechtszaken van Disney en Universal tegen AI-beeldgeneratoren.
Wat zijn de zorgen rondom AI in de creatieve industrie?De zorgen zijn onder meer dat AI het risico loopt zichzelf te cannibaliseren, door afhankelijk te worden van de informatie die het zelf genereert en dat het de creativiteit en originaliteit in de kunst kan ondermijnen. Dit leidt tot juridische geschillen over auteursrechten en een bezorgdheid over de impact op de werkgelegenheid in de creatieve sector.
Grand Theft Auto, vooral bekend om zijn open-wereld gameplay en controversiële thema's, wordt vaak gezien als een van de meest invloedrijke videogameseries van de afgelopen jaren. Met de aanstaande release van GTA 6 blijven fans gefascineerd door de toekomstige richting van de franchise, vooral in het licht van technologieën zoals AI die het spelontwerp kunnen beïnvloeden. Houser's opmerkingen benadrukken de complexiteit van het integreren van AI in creatieve processen, vooral binnen zo'n iconische game.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!