David Gaider: Dragon Age zou Baldurs Gate 3 moeten volgen, niet live-service
Feb 06, 2025 12:43 PMDavid Gaider, een voormalig schrijver van Dragon Age, deelt zijn visie op de toekomst van de serie. Hij pleit ervoor om te leren van het succes van Baldur's Gate 3 in plaats van te vertrouwen op live-service modellen. Gaider merkt op dat ondanks de teleurstellende verkoop van Dragon Age: The Veilguard, de fans nog steeds geïnteresseerd zijn in verhalen en stevige single-player ervaringen. Volgens hem is het belangrijk dat EA de sterke punten van hun geliefde franchises benut, zoals het verhaal en de lore, in plaats van te kiezen voor kortzichtige commerciële strategieën.
Wat is de toekomst van de Dragon Age-serie nu er veranderingen plaatsvinden bij BioWare?De toekomst van de Dragon Age-serie blijft ongewis, maar experts zoals David Gaider denken dat het belangrijk is om de sterke narratieve elementen van de franchise te behouden en niet af te dwalen naar live-service modellen. Fans kunnen hopen dat EA deze filosofie ter harte neemt en de focus legt op het creëren van meeslepende single-player ervaringen.
Baldur's Gate 3, ontwikkeld door Larian Studios, heeft de harten van veel gamers veroverd met zijn diepgaande verhaal en rijke gameplay. Het spel heeft bewezen dat single-player RPG's nog steeds een enorme aantrekkingskracht hebben, vooral wanneer ze met zorg en aandacht voor detail worden ontwikkeld. Dit biedt een spannend vooruitzicht voor fans van de Dragon Age-serie, die hopen op een terugkeer naar de kern van wat deze RPG's zo geliefd maakt.
Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It’s wild how Baldur’s Gate 3 has become the gold standard for RPGs, proving that players are still all-in for immersive, story-driven experiences. Gaider’s call to focus on what made Dragon Age special feels like a no-brainer—sometimes the best way forward is to just stick to what works instead of chasing every shiny trend.
It’s refreshing to see a veteran like Gaider push back against the live-service trend, especially when the success of Baldur’s Gate 3 proves that players still crave rich, single-player RPGs. Hopefully, EA listens and remembers that Dragon Age’s heart lies in its storytelling, not in chasing fleeting monetization trends.