DE BATMAN 2 EEN JAAR UITGESTELD NAAR 2026

Mar 12, 2024 6:09 PM

Het langverwachte vervolg op 'The Batman', getiteld 'The Batman - Part II', is met een jaar uitgesteld naar oktober 2026, zo heeft Warner Bros. bekendgemaakt. Hoewel het eerst gepland stond voor oktober 2025, zal de film nu bijna vijf jaar na het origineel verschijnen. Robert Pattinson keert terug in de hoofdrol. De vertraging van 'The Batman - Part II' werd aangekondigd samen met de data van andere films, inclusief de volgende film van Paul Thomas Anderson, die voor augustus 2025 staat gepland.

'The Batman - Part II' maakt deel uit van een trilogie en wordt gezien als een "misdaadsaga", die ook de Penguin TV-serie omvat die voor de herfst van 2024 gepland staat. De film maakt officieel geen deel uit van het DCU (DC Universe), maar wordt niet als een buitenbeentje beschouwd. Warner Bros. is volledig geïnvesteerd in het succes van 'The Batman', net als in al hun andere producties. Ondertussen gaat het werk aan het nieuwe DCU gestaag door, met 'James Gunn's Superman', die zijn release in juli 2025 behoudt.

Voor fans die uitkijken naar de unieke sfeer van 'The Batman', biedt het uitstel wellicht extra tijd om de eerste film opnieuw te bekijken die in onze recensie een perfecte score van 10 kreeg vanwege de meeslepende en soms echt angstaanjagende criminele sfeer. Misschien is het ook een goed moment om de stripboeken te lezen waarop het DCU van James Gunn is gebaseerd, terwijl men wacht op 'The Batman - Part II'.

Wanneer komt 'The Batman - Part II' uit en waarom is het uitgesteld?

'The Batman - Part II' staat nu gepland voor release op 2 oktober 2026. De film is met een jaar uitgesteld vanwege verschuivingen in de lanceringsschema's van Warner Bros. en andere logistieke wijzigingen.

Extra achtergrondinformatie: 'The Batman', uitgebracht in 2021 en geregisseerd door Matt Reeves, wordt alom geprezen om zijn donkere toon en karaktergedreven plot. De film volgt een jongere Bruce Wayne die vroeg in zijn carrière als Batman de corruptie in Gotham City aanpakt. De aankondiging van een trilogie heeft fans enorm enthousiast gemaakt en met het verschijnen van 'The Penguin' TV-serie in het vooruitzicht lijkt er nog veel meer diepte te worden toegevoegd aan de duistere wereld die Reeves heeft gecreëerd. De unieke interpretatie van het Batman-karakter door Reeves en Pattinson onderscheidt zich van eerdere iteraties en biedt een frisse kijk op de bekende superheld.