Quantcast
De Crow directeur bekritiseert cynisch geldgrijp reboot poging
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

De Crow directeur bekritiseert cynisch geldgrijp reboot poging

Aug 28, 2024 11:37 AM

De reboot van The Crow presteert dramatisch in de box office, met een opbrengst van slechts $4,6 miljoen in de VS en Canada, terwijl het budget rond de $50 miljoen lag. De originele film uit 1994, met Brandon Lee in de hoofdrol, verdiende destijds $11,7 miljoen in de opening en was een commerciële en kritische hit. Alex Proyas, de regisseur van de originele film, uitte op sociale media zijn teleurstelling over de reboot en beschouwde het als een 'cynische cash-grab'. Hij ondersteunt het idee dat de originele film een blijvende erfenis is van Brandon Lee en had nooit opnieuw gemaakt moeten worden.

Waarom presteerde de reboot van The Crow zo slecht in de bioscoop?

De reboot van The Crow presteerde slecht vanwege de hoge verwachtingen en de schaduw die de originele film werpt. De negatieve recensies, zoals een 5/10 van IGN, en het feit dat de film niet het benodigde publiek wist te trekken, hebben ook bijgedragen aan de slechte prestaties.

The Crow is gebaseerd op de gelijknamige stripboeken en gaat over een man die terugkeert uit de dood om wraak te nemen op degenen die hem en zijn verloofde hebben vermoord. De originele film, gekenmerkt door de tragische dood van Brandon Lee tijdens de opnames, heeft een cultstatus verworven en wordt vaak geprezen om zijn donkere thema's en visuele stijl. De reboot probeert deze elementen opnieuw tot leven te brengen, maar lijkt hierin niet te slagen, wat de woede van fans en degenen die betrokken waren bij de originele film verder aanwakkert.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen