Quantcast
De Deathclaw Artiest van Fallout 4 Neemt het Over in Fallout 5 - Bereid je voor op de Strijd met de Godzilla-Grote Gloeiende Wezen
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

De Deathclaw Artiest van Fallout 4 Neemt het Over in Fallout 5 - Bereid je voor op de Strijd met de Godzilla-Grote Gloeiende Wezen

Apr 10, 2024 4:00 PM

Ben je klaar voor een gigantische uitdaging in Fallout 5? Als het aan de kunstenaar achter de Deathclaws van Fallout 4 ligt, bereid je dan maar voor op een Godzilla-achtig avontuur. Jonah Lobe, de voormalige kunstenaar van Bethesda, staat bekend om zijn ontwerp van iconische vijanden, zoals de Deathclaws en de Draken van Skyrim. Hij deelde zijn visie voor Fallout 5: een gigantische, onverslaanbare ghoul, genaamd de ‘Maypole’, die opduikt als de fysieke incarnatie van nucleaire oorlog.

Dit monster van 800 voet hoog zou een geheel nieuwe uitdaging vormen voor Fallout-spelers. Het kan zelfs het hele landschap verwoesten, tenzij iemand het onmogelijk geachte voor elkaar krijgt om het neer te halen. De Maypole zou daarnaast voor verbluffende visuals zorgen, vooral bij bekende locaties zoals New York City, waar Lobe graag een Fallout-game zou zien spelen. Daarnaast praat Lobe over een mogelijke terugkeer naar de old-school, turn-based gevechtsstijl, geïnspireerd op de revival van klassieke gameplay door games als XCOM en Baldur's Gate 3.

Wat zou de mogelijke turn-based gevechtstijl betekenen voor de gameplay van Fallout 5?

Een turn-based gevechtssysteem zou de dynamiek van Fallout volledig kunnen veranderen. Het zou meer tactisch denkwerk vereisen en spelers in staat stellen om strategischer te plannen tijdens confrontaties. Gevechten zouden meer spanning met zich meebrengen, omdat je elke zet bewust moet afwegen, gebruikmakend van omgevingsfactoren en teamleden om te overleven in de post-apocalyptische wereld.

De Fallout-serie, ontwikkeld door Bethesda Game Studios, begon in 1997 en is wereldwijd geliefd vanwege zijn diepgaande verhaallijnen en de vrije wereld waarin spelers kunnen verkennen. Fallout 4, het vierde hoofddeel uit de serie, werd uitgebracht in november 2015 en wordt geprezen om zijn uitgebreide open wereld en de mate van vrijheid die spelers hebben om hun eigen verhaal te creëren. Fans wachten met spanning op nieuws over Fallout 5, hoewel een officiële aankondiging of releasedatum nog te bevestigen is door Bethesda.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen