De First Descendant is een groot succes ondanks controverses
Jul 12, 2024 11:22 AM"The First Descendant" heeft in de eerste week na de lancering maar liefst 10 miljoen spelers bereikt. Dit gratis te spelen looter shooter spel van Nexon werd eind juni uitgebracht en kende een piek van 264,860 gelijktijdige spelers alleen al op Steam. Het spel trekt echter niet alleen maar positieve aandacht; het is bekritiseerd vanwege zijn agressieve verdienmodel, waaronder $100 karakterbundels en premium aanpassingsitems die na gebruik verlopen. Daarnaast is het beschuldigd van het kopiëren van iconen van "Destiny 2", wat Nexon heeft beloofd aan te pakken. Ondanks de controverse blijft het een populaire game, met ontwerp- en systeeminvloeden van andere looter shooters zoals "Destiny" en "Warframe". Een recente update bracht enkele grote veranderingen, zonder alle besproken problemen op te lossen. IGN gaf "The First Descendant" een recensie score van 5/10, waarbij het de bouwstenen voor een fantastische looter shooter roemde, maar de monotone missies en slechte verhaalvertelling bekritiseerde.
Wat zijn de grootste kritiekpunten op The First Descendant?De grootste kritiekpunten op "The First Descendant" zijn het agressieve verdienmodel, met dure karakterbundels en premium items die verlopen, en de beschuldigingen van het kopiëren van iconen van "Destiny 2". Daarnaast bekritiseren spelers de monotone missies en de slechte verhaalvertelling.
"The First Descendant" is een looter shooter van Nexon en leent sterk van succesvolle titels zoals "Destiny 2" en "Warframe". Het combineert elementen van deze spellen om een unieke ervaring te bieden, ondanks de zware kritiek op bepaalde aspecten van het spel.
Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It’s impressive to see The First Descendant hit such high player numbers right out of the gate, but these aggressive monetization tactics and the whole Destiny 2 icons fiasco could definitely hurt its long-term appeal. Hopefully, Nexon listens to the community and makes the necessary tweaks to keep those 10 million players engaged and satisfied for the long haul.