De helft van de Top 10 Weekend Box Office Films zijn Animatiefilms

Oct 14, 2024 7:39 PM

In een belangrijke mijlpaal voor animatiefilms, maken geanimeerde films voor het eerst de helft uit van de top 10 van hoogste opbrengsten in een weekend aan de Amerikaanse kassa. De Wild Robot, Piece by Piece, Transformers One, My Hero Academia: You're Next en de heruitgave van The Nightmare Before Christmas zijn de films die deze prestatie mogelijk maken. Dit wijst op een sterk jaar voor animatie, met Inside Out 2 die op een indrukwekkende $1,6 miljard staat. The Wild Robot heeft tot nu toe een wereldwijde opbrengst van $148 miljoen en er is al een vervolg in de maak. Ondanks deze successen wordt de industrie echter geconfronteerd met uitdagingen, zoals ontslagen bij grote studio's en controverses rond geannuleerde projecten.

Wat zijn de belangrijkste animatiefilms van het moment?

De belangrijkste animatiefilms van het moment zijn The Wild Robot, Piece by Piece, Transformers One, My Hero Academia: You're Next en de heruitgave van The Nightmare Before Christmas. Deze films hebben recentelijk voor een succesvolle box office gezorgd, met The Wild Robot als een van de meest opvallende releases.

The Wild Robot is een geanimeerde film van DreamWorks die is gebaseerd op het populaire boek van Peter Brown. De film vertelt het verhaal van een robot die leert overleven in de natuur en vriendschappen sluit met dieren. Het heeft sterke mond-tot-mondreclame gekregen en wordt geprezen om zijn animatie en verhaal. De film is nu een groot succes in de bioscopen en krijgt al snel een opvolger. Dit bevestigt de groeiende populariteit en het vertrouwen in animatiefilms in de huidige bioscoopomgeving.