Baldur's Gate 3 ontwikkelaar Larian Studios heeft onlangs onthuld dat de tentakelbeweging in een specifieke intieme scène met de Emperor oorspronkelijk werd geïnspireerd door een cinematische artiest die een pak Oreos streelt. Dit zorgt voor enige opschudding onder fans, die het idee van de achter-de-schermen inspiratie misschien moeilijk te verteren vinden. De studio deelde een video waarin dit refereert naar de creatie van de animatie, en benadrukte nogmaals dat het echt zo was. Dit soort onthullingen zijn niet ongewoon, maar ze helpen zeker om het gesprek rondom de game levendig te houden.

nWaarom zou de animatie voor de tentakel scène geïnspireerd zijn door Oreos?

De animatie is geïnspireerd door een cinematische artiest van Larian die het idee kreeg om een beweging te maken die eer doet aan de tekens van de interactie in de scène. Dit laat zien hoeveel creativiteit en detail de ontwikkelaars in hun werk stoppen, ook al zijn sommige inspiratiebronnen misschien verrassend.

Baldur's Gate 3 is een RPG die veel lof heeft ontvangen door zijn diepgaande verhaal en complexe interacties, maar ook door de vaak verrassende en gekke elementen die het spel uniek maken. Het is beschikbaar op platforms zoals PS5, Xbox Series X/S en PC, en heeft snel een grote schare fans opgebouwd die de game liefdevol bespreken en delen.