Quantcast
De Maker van Pyramid Head geeft Silent Hill de schuld voor zijn vrijgezellenstatus
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

De Maker van Pyramid Head geeft Silent Hill de schuld voor zijn vrijgezellenstatus

Oct 25, 2024 5:20 PM

Masanhiro Ito, de originele art director van Silent Hill en de bedenker van Pyramid Head, heeft onthuld dat hij te druk was met het ontwikkelen van de Silent Hill-games om tijd te hebben voor een relatie. In berichtgeving op sociale media heeft hij gedeeld dat zijn jaren in de game-industrie tussen 1999 en 2003, waarin Silent Hill, Silent Hill 2 en Silent Hill 3 werden uitgebracht, intensief en competitief waren. Hoewel hij de ontwikkeling van de serie niet betreurt, heeft hij eerder zijn spijt uitgesproken over het ontwerp van Pyramid Head, die hij als te veel gebruikt beschouwt in de franchise. De recente remake van Silent Hill 2, ontwikkeld door Bloober Team en uitgebracht op 8 oktober, heeft geleid tot een hernieuwde interesse in de serie.

Waarom was Masahiro Ito zo gefocust op zijn werk tijdens het maken van Silent Hill?

Masahiro Ito gaf aan dat hij zijn energie volledig heeft gestoken in zijn werk om te kunnen concurreren met andere getalenteerde ontwikkelaars en daarom geen tijd had voor romantische relaties. Zijn toewijding aan het project en de drang om uit te blinken waren essentieel voor zijn carrière in de game-industrie.

Silent Hill is een iconische survival horror-franchise die bekend staat om zijn diepgaande verhaal en psychologische horror elementen. De eerste game werd in 1999 uitgebracht en heeft sindsdien diverse sequels en spin-offs voortgebracht. De recent uitgekomen remake van Silent Hill 2 heeft oude en nieuwe fans weer samengebracht, met lof voor de verbeterde graphics en gameplay, waardoor de franchise weer op de kaart is gezet.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen