De opbrengst van Xbox schiet met 49% omhoog in het afgelopen kwartaal

Jan 31, 2024 8:10 AM

De opbrengsten van de Xbox-divisie zijn het afgelopen kwartaal met maar liefst 49 procent gestegen naar een indrukwekkende 7,1 miljard dollar. Deze significante groei is voornamelijk het resultaat van de succesvolle overname van Activision Blizzard in oktober, waarbij populaire franchises zoals Call of Duty, Candy Crush en World of Warcraft nu bijdragen aan Microsofts financiën. Terwijl de inkomsten uit content en services met 61 procent toenamen, zag de divisie slechts een bescheiden groei van 3 procent in hardwareverkoop.

Microsoft CEO Satya Nadella rapporteerde een record aantal actieve gebruikers op Xbox, pc en mobiel, met onder Activision Blizzard-games alleen al meer dan 200 miljoen maandelijkse actieve spelers op mobiele platforms. Desondanks werd onlangs bekend dat Microsoft een aantal ontslagen heeft doorgevoerd, waaronder 1900 posities binnen Xbox, Activision Blizzard en Bethesda.

SEO Trefwoorden: Xbox-divisie, opbrengsten, Activision Blizzard, Call of Duty, Candy Crush, World of Warcraft, Microsoft, Satya Nadella, mobiele gamers, ontslagen, Xbox, pc, hardwareverkoop.

Wat heeft de overname van Activision Blizzard voor invloed gehad op de omzet van Microsoft?

De overname van Activision Blizzard heeft een positieve impact gehad op de omzet van Microsoft, waarbij de opbrengsten van de Xbox-divisie een stijging van 49 procent hebben ervaren, mede dankzij de inkomsten van grote gamefranchises die nu onderdeel zijn van het aanbod.

Extra Achtergrondinformatie: Activision Blizzard is een Amerikaanse spelontwikkelaar en uitgever die bekend staat om zijn zeer succesvolle franchises. De recente overname door Microsoft heeft de dynamiek binnen de gamingindustrie aanzienlijk veranderd, waardoor Microsoft niet alleen een nog grotere speler is geworden op het gebied van gaming, maar ook zijn invloed in de mobiele gamingmarkt heeft vergroot. Call of Duty en World of Warcraft zijn enkele van de bekendste titels onder gamers, en de integratie van Blizzard's titels draagt nu al bij aan de verhoogde inkomsten en gebruikersaantallen.