De naam "Bros" in Super Smash Bros. heeft altijd enige verwarring met zich meegebracht, maar de maker van de serie, Masahiro Sakurai, heeft nu uitleg gegeven. Naast het gebruik van "Super" en "Smash" om de fighting game te beschrijven, verklaarde Sakurai dat het "Bros" element is gekozen door de overleden president van Nintendo, Satoru Iwata. Dit was om te benadrukken dat de personages, ondanks dat ze geen echte broers zijn, vriendelijkheid en kameraadschap uitstralen tijdens hun gevechten. Dit inzicht werd gedeeld in een recente video op Sakurai's YouTube-kanaal, waar hij ook terugblikte op zijn rollen in de ontwikkeling van de games.

Waarom heet het Super Smash Bros. als ze geen broers zijn?

De term "Bros" werd gekozen om de vriendschap tussen de personages weer te geven, waardoor het idee werd ontstaan dat ze vrienden zijn die een conflict uitvechten in plaats van simpelweg tegen elkaar te vechten.

Super Smash Bros. is een iconische vechtgame reeks van Nintendo, waarin diverse bekende personages uit Nintendo-franchises samenkomen om te strijden. Sinds de eerste release in 1999 heeft de serie zich ontwikkeld en meer personages, arena's en game-modi toegevoegd, waardoor het een belangrijk onderdeel van de gamingcultuur is geworden. Het stimuleert niet alleen competitief spel, maar ook vriendschappelijke competitie, wat de relatie tussen spelers versterkt.