De showrunner van The Acolyte plaagt 5 enorme mysteries voor seizoen 2

Jun 27, 2024 9:23 AM

Disney+ heeft nog niet officieel aangekondigd dat The Acolyte een tweede seizoen krijgt, maar showrunner Leslye Headland heeft al plannen voor extra afleveringen. In een interview onthulde Headland dat ze "vier of vijf grote mysteries" heeft die ze wil behandelen in een mogelijk tweede seizoen. Hoewel ze hoopt op een vervolg, heeft ze alles gegeven in het eerste seizoen om er een compleet verhaal van te maken.

Episode 5 van The Acolyte zorgde voor grote veranderingen in de cast, waarbij Manny Jacinto's Qimir/Stranger zowel Dafne Keene's Jecki als Charlie Bennett's Yord doodde in een bloederig lichtzwaardgevecht. Jacinto, die tevreden is over zijn rol als Sith Lord, zou graag willen terugkeren als er een tweede seizoen komt.

De toekomst van The Acolyte is nog onzeker, hoewel de eerste aflevering maar liefst 11,1 miljoen kijkers kreeg in de eerste vijf dagen. Dit aantal is lager vergeleken met de 14,1 miljoen kijkers van de Ahsoka-première, die wel een tweede seizoen kreeg. IGN beoordeelde episode 5 van The Acolyte met een score van 9/10 en prees de aflevering voor de spannende en aangrijpende verhaallijn.

Zal The Acolyte een tweede seizoen krijgen?n

Het is nog niet bevestigd of The Acolyte een tweede seizoen krijgt. Disney+ moet het nog officieel aankondigen, ondanks de hoge kijkcijfers en positieve recensies voor de eerste afleveringen.

The Acolyte is een Star Wars-serie die zich afspeelt in het tijdperk van de Hoge Republiek, tientallen jaren voor de gebeurtenissen van de Skywalker Saga. Deze periode wordt gekenmerkt door de bloei van de Jedi Orde en de dreigende opkomst van de Sith. De serie biedt fans een fris perspectief op het Star Wars-universum met nieuwe personages en verhalen. Het eerste seizoen heeft aandacht getrokken met zijn sterke verhaal en pakkende lichtzwaardgevechten, wat zorgt voor hoge verwachtingen voor een mogelijk vervolg.