Stalker 2 is een groot succes, met meer dan één miljoen verkochte exemplaren op PC en Xbox Series X en S. GSC Game World meldt dat het spel zelfs winstgevend is, ondanks de uitdagingen waarmee het team te maken heeft gehad vanwege de oorlog in Oekraïne. In een recent interview, gaven CEO Ievgen Grygorovych en creatieve directeur Maria Grygorovych aan dat ze zich moeten aanpassen aan een nieuwe realiteit met een groter publiek. Ze hebben plannen om de game verder te verbeteren met updates en uitbreidingen, en willen ook de mogelijkheid van multiplayer overwegen, wat de speelervaring kan verrijken. Deze populariteit kan ook bijdragen aan het vestigen van Oekraïne op de kaart voor gameontwikkeling.
Wat betekent het succes van Stalker 2 voor de toekomst van GSC Game World?Het succes van Stalker 2 biedt GSC Game World de kans om hun werk te diversifiëren en meer in post-lancering ondersteuning van de game te investeren. Ze kunnen ideeën die vóór de release werden geschrapt opnieuw bekijken en bovendien nieuwe functies toevoegen op basis van feedback van spelers.
Stalker 2: Heart of Chornobyl is de langverwachte opvolger van de cultklassieker Stalker: Shadow of Chernobyl. Het spel combineert elementen van schieten en horror in een open wereld die geïnspireerd is door de radioactieve zone rond Tsjernobyl. Het ontwikkelteam heeft jarenlang aan deze titel gewerkt, met als doel om de unieke sfeer en gameplay van de oorspronkelijke spellen naar een nieuw niveau te tillen. De terugkeer naar deze wereld heeft veel liefde en anticipatie van zowel fans als nieuwe spelers opgeleverd.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!