Death Stranding 2 heeft zijn muzikale identiteit verder versterkt door de samenwerking van Ludvig Forssell met Hideo Kojima. De soundtrack van het spel, die ook nummers van Woodkid bevat, wordt gekenmerkt door een mix van menselijke elementen en meer dynamische gameplay. Forssell benadrukt de waarde van experimenteren met verschillende geluiden, zoals het gebruik van zang en gitaar. Het personage Higgs, die een gitaar draagt, heeft geleid tot een opmerkelijke gitaarbattle die de kern van de muzikale ervaring vormt. Het doel is om een emotionele diepgang te creëren die de thema's van verbinding en dood in het spel weerspiegelt.
nWat zijn de nieuwe muzikale elementen in Death Stranding 2?In Death Stranding 2 heeft Ludvig Forssell nieuwe muzikale elementen toegevoegd, zoals een vocaal ensemble en een groter gebruik van gitaar, wat zorgt voor een meer menselijk en dynamisch geluid ten opzichte van het eerste spel. Forssell heeft proberen te experimenteren met de soundtrack om deze harmonisch te laten aansluiten bij de gameplay.
nDeath Stranding 2 is de vervolg op het origineel dat een cultstatus heeft bereikt vanwege zijn unieke verhaallijn en gameplaymechanieken. Het eerste spel werd gekenmerkt door de melancholische muziek van Low Roar en heeft veel te maken met het thema van verbinding in een desolate wereld. Forssell's benadering in de sequel bouwt voort op deze muzikale basis en brengt nieuwe invloeden en geluiden die de spelerservaring verder versterken.
Reacties
Forsell's approach to the soundtrack feels like he's not just composing music, but actually weaving the game's soul into every note. The fact that he's treating the finale like his magnum opus gives me chills—it's like we're getting a playable symphony.
It's rare to see a game's score evolve so thoughtfully between installments, almost like Forsell is scoring the emotional growth of the series itself. The way he balances that signature melancholy with fresh musical textures makes me even more excited to get lost in Kojima's world again.