Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

De Volgende Game van de Maker van PUBG: Geen Game, Anders Dan Light No Fire

Feb 23, 2025 11:35 AM

Brendan Greene, de maker van PUBG, onthult dat zijn volgende project, Project Artemis, niet te vergelijken is met Hello Games' Light No Fire, omdat hij "geen spel" maakt, maar een wereld bouwt. Artemis is een ambitieuze open-world sandbox op aarde schaal, terwijl Light No Fire zich richt op een enkele planeet met een unieke procedurale generatie. Greene legt uit dat de technologie die ze gebruiken verschillen, waarbij hij zich richt op het creëren van een open-source holodeck voor spelers. Dit doet denken aan de vroege dagen van No Man's Sky, waarin er ook hoge verwachtingen waren. Greene benadrukt dat hij games met zijn publiek wil maken, in plaats van alleen maar voor hen. Hoewel Project Artemis mogelijk nog jaren weg is, blijft de vraag of spelers dit concept nog willen.

Wat maakt Project Artemis anders dan andere open-world games?

Project Artemis richt zich op het bouwen van een immersieve wereld met behulp van geavanceerde technologie, in plaats van traditionele game-elementen. Brendan Greene heeft de ambitie om spelers een unieke ervaring te bieden waar ze zelf hun avontuur kunnen creëren.

Project Artemis is de opvolger van PUBG en belooft een revolutionaire benadering van open-world gaming door gebruik te maken van machine learning technieken. Greene's visie voor het project is om een enorme digitaal gecreëerde wereld aan te bieden waar spelers niet alleen kunnen spelen, maar ook kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van de gameplay-ervaring. Dit staat in schril contrast met traditionele games waar ontwikkelaars de volledige controle hebben over de inhoud en mogelijkheden. De toekomst van gaming kan wel eens liggen in deze community-gedreven aanpak.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons

Login or register to join the conversation
N3rdo N3rdo commented on: 2025-02-23 11:48:11
Brendan Greene’s shift from crafting intense battle royales to building a machine-learning-driven world with Project Artemis feels like a bold leap into uncharted territory. If he pulls it off, it could blur the lines between gaming and living in a dynamic, player-shaped universe—though a decade-long wait might test even the most patient fans.
Stimpy Stimpy commented on: 2025-02-23 11:42:18
It’s fascinating to see Brendan Greene pivot from the high-stakes chaos of PUBG to the ambitious, player-driven vision of Project Artemis. While the decade-long timeline feels daunting, the idea of a machine-learning-powered world that evolves with its community could redefine how we think about interactive experiences.
Bekijk meer artikelen