Dead Rising krijgt verbluffende deluxe remaster

Jun 26, 2024 3:52 PM

Capcom heeft de Dead Rising Deluxe Remaster aangekondigd, een vernieuwde versie van het originele Dead Rising-spel voor moderne platforms. Er is nog geen releasedatum bekendgemaakt, noch specifieke platforms, maar gezien de geschiedenis van de franchise is een release op PlayStation, PC en Xbox waarschijnlijk. De trailer toont protagonist Frank West in een helikopter onderweg naar Willamette Mall, met verbeterde visuals, hoewel stemacteur T.J. Rotolo lijkt te ontbreken in deze remaster. Eerder bracht Capcom in 2016 al een HD-versie uit op diverse platforms om het 10-jarig jubileum te vieren. Dead Rising werd oorspronkelijk uitgebracht in 2006 als een Xbox 360-exclusief spel en werd geprezen om zijn technische prestaties en sandbox-gameplay. De game kende een succesvolle franchise met sequels, remakes, DLC-uitbreidingen en zelfs live-action films.

Wat zijn de belangrijkste verbeteringen in de Dead Rising Deluxe Remaster?n

De belangrijkste verbeteringen in de Dead Rising Deluxe Remaster zijn opgewaardeerde visuals die de grafische kwaliteit van het spel aanpassen aan moderne standaarden. Daarnaast zijn er waarschijnlijk andere kleine updates en aanpassingen doorgevoerd om het spel soepeler te laten draaien op nieuwe hardware. Helaas lijkt de originele stemacteur van Frank West, T.J. Rotolo, niet terug te keren in deze versie.

Dead Rising werd een iconische game voor de Xbox 360 en markeerde een belangrijk moment in gaming vanwege zijn vermogen om honderden zombies tegelijk op het scherm te tonen zonder framerateproblemen. Dit, gecombineerd met de innovatieve sandbox-gameplay waar spelers allerlei objecten konden gebruiken als wapens, zorgde ervoor dat het spel een duurzame indruk achterliet. De franchise breidde zich uit met drie sequels en meerdere spin-offs, waaronder live-action films, wat de blijvende populariteit van de serie onderstreept.