Deadlock fans ontvangen Lost Concord spelers met open armen

Sep 04, 2024 12:35 PM

De game Concord, ontwikkeld door Firewalk Studios, wordt al snel offline gehaald door Sony, slechts twee weken na de lancering op 23 augustus 2024. Het aantal spelers was dramatisch laag, wat leidde tot weinig interesse en uiteindelijk de beslissing om de servers te sluiten. Dit komt na negatieve reacties op andere recente releases en heeft geresulteerd in volledige teruggave van aankopen. Spelers die zijn achtergebleven, worden nu aangemoedigd om over te stappen naar Deadlock, een andere hero shooter waar de spelersgemeenschap momenteel naar uitkijkt. Deadlock biedt een MOBA-twist die aantrekkelijk lijkt voor degenen die op zoek zijn naar een vernieuwende multiplayer-ervaring.

Wat zijn de redenen achter het falen van Concord?

De redenen achter het falen van Concord zijn de lage spelersaantallen, de korte tijd tussen lancering en het sluiten van de servers, en de teleurstellende verwachtingen van de spelers. Na acht jaar ontwikkeling bleek de game onvoldoende aantrekkelijk voor de doelgroep, wat leidde tot een verkoop van slechts naar schatting 25.000 eenheden.

Concord was bedoeld als een live-service game die na jaren van ontwikkeling een frisse aanpak in de hero shooter-genre moest bieden. Ondanks de lange ontwikkeltijd en een aanzienlijk budget, heeft de game niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van zowel de ontwikkelaars als de spelers. De toekomst van Concord blijft onduidelijk, terwijl Firewalk Studios overweegt om de game mogelijk gratis beschikbaar te stellen voor nieuwe spelers. Deadlock daarentegen lijkt al zijn plaats in de markt gevonden te hebben, met een toenemende belangstelling net nu Concord in de problemen zit.