Death Stranding 2: On the Beach is recent op de eerste plaats gekomen in de Britse fysieke gameverkopen, waarmee het Mario Kart World naar de tweede plaats heeft verplaatst. Ondanks deze succesvolle lancering zijn de fysieke verkopen 66% lager dan die van het originele Death Stranding, wat deels te wijten is aan de verschuiving naar digitale verkoop. Death Stranding 2's cijfers waren ook 33% lager dan die van Astro Bot, een andere PS5-exclusieve titel. Dit weerspiegelt de uiteenlopende doelgroepen van de games.

Waarom zijn de fysieke verkopen van Death Stranding 2 lager dan die van de originele Death Stranding?

De fysieke verkopen van Death Stranding 2 zijn lager omdat de huidige markt steeds meer naar digitale aankopen neigt, waardoor minder gamers fysieke exemplaren kopen. Bovendien kan de uiteenlopende doelgroep van de games ook een rol spelen in deze cijfers.

Death Stranding 2 is de langverwachte sequel van Hideo Kojima's unieke avonturenspel, waarin spelers de rol van Sam Porter Bridges op zich nemen. Het speelt zich af in een post-apocalyptische wereld vol uitdagingen en mysteries, waarbij verbinding en samenwerkingen essentieel zijn. De game heeft een sterke nadruk op verhaal en visuele elementen, wat bijdraagt aan de hype en populariteit onder gamers.