Deck Nine bevestigt: vervolg op Life is Strange zal eindes niet canoniseren
Jun 14, 2024 11:28 AMLife is Strange: Double Exposure respecteert de eindbeslissing van de speler uit het eerste spel en maakt geen van de originele eindes canon, zoals bevestigd door Deck Nine. Na de onthulling op de Xbox Games Showcase, werd een uitgebreide livestream uitgezonden, waarin interviews met belangrijke ontwikkelaars en Max's terugkerende stemacteur Hannah Telle werden getoond, evenals 15 minuten gameplay. Het spel blijft trouw aan de keuzes van eerdere titels, en hoewel je savegegevens niet direct worden geïmporteerd, zal je ervaring in Double Exposure deze keuzes nog steeds weerspiegelen. Dit wordt gedaan via dialogen, zoals een gespreksoptie waarin Max Chloe beschrijft als een oude vriend of een geliefde. Hoewel sommige fans teleurgesteld kunnen zijn dat Chloe en Max hun eigen weg zijn gegaan, zal Max nieuwe romantische optionele interesses kunnen verkennen. Life is Strange: Double Exposure komt op 29 oktober uit voor PC, PlayStation 5 en Xbox Series X/S, met een Nintendo Switch-versie gepland op een later onbekend tijdstip. De Ultimate Edition biedt twee weken eerder toegang tot de eerste twee afleveringen en extra content, maar heeft kritiek gekregen vanwege de hogere prijs.
Hoe beïnvloeden mijn keuzes uit het originele Life is Strange het verhaal in Double Exposure?Je eerdere keuzes zullen via dialoogopties worden weerspiegeld in Double Exposure, zoals een gespreksoptie waarin Max Chloe beschrijft als een oude vriend of een geliefde. Dit zorgt ervoor dat het verhaal trouw blijft aan de beslissingen die je in het originele spel hebt gemaakt.
Life is Strange: Double Exposure is een langverwachte vervolg in de populaire Life is Strange-reeks. De serie, bekend om zijn emotioneel geladen verhalen en keuzes-gedreven gameplay, begon in 2015 met het eerste spel waar spelers de rol aannemen van Max Caulfield. De game draait om Max's vermogen om de tijd terug te spoelen, wat leidt tot diverse impactvolle beslissingen en meerdere eindes. Het vervolg Double Exposure probeert deze kernwaarden vast te houden en de lat nog hoger te leggen voor fans van de serie.
Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Life is Strange: Double Exposure looks like a stellar follow-up, especially with how it respects player agency by not picking a canonical ending. It's great to see Max returning with new powers and intricate dialogue options reflecting past decisions, although the Ultimate Edition's pricing might be a bit of a downer for some fans.
Got to say, I’m pumped that Life is Strange: Double Exposure honors the original game’s choices without forcing a canon ending. The subtle nods to past decisions through character interactions should make returning players feel like their story truly mattered.
Loving how *Life is Strange: Double Exposure* remains true to player agency by keeping both original endings valid and reflecting past choices subtly through dialogue and relationships. It's fantastic to see Max Caulfield back with new powers and settings, staying faithful to the series' emotional and narrative-rich roots