Destiny 2 heeft de verwachtingen van Sony niet gehaald na de overname van Bungie voor $3,6 miljard. Volgens het recente winstrapport heeft Sony een verlies gerapporteerd in hun gamesegment, dat veroorzaakt is door waardevermindering van bepaalde activa van Bungie, inclusief Destiny 2. CFO Lin Tao verklaarde dat door veranderingen in de competitieve omgeving, de verkoop en gebruikersbetrokkenheid niet op het gewenste niveau zijn gekomen. Terwijl het bedrijf blijft verbeteren, zijn de bedrijfsprognoses naar beneden bijgesteld. In de tussentijd zijn de spelersaantallen van Destiny 2 drastisch afgenomen, wat zorgen baart over de toekomst van het spel. Desondanks vertegenwoordigen live-service games nog steeds meer dan 40 procent van de omzet van eerste-partijsoftware van Sony.

Wat betekent het voor de toekomst van Destiny 2?

De teleurstelling van Sony kan leiden tot significante veranderingen in de richting van Destiny 2, inclusief mogelijke nieuwe updates of delen van de contentstrategie, maar er zijn ook zorgen dat het spel mogelijk niet lang meer blijft bestaan als de huidige trend aanhoudt.

Destiny 2, ontwikkeld door Bungie, is een populaire multiplayer online shooter die spelers in een sci-fi universum plaatst waar ze samenwerken of tegen elkaar strijden. Het spel is bekend om zijn dynamische wereld en spannende gameplay, maar door de toenemende concurrentie van andere titels in het genre, inclusief live-service games, staat het onder druk om relevant te blijven. De recente daling in spelersaantallen roept vragen op over de levensvatbaarheid op lange termijn van de franchise.