Brendan Greene, de maker van PUBG, komt met een nieuwe game getiteld Prologue: Go Wayback!, die op 20 november in early access verschijnt. Dit spel is verrassend genoeg geen strijdspel, maar richt zich volledig op survival. Spelers moeten navigeren door bossen en zich aanpassen aan barre weersomstandigheden. De levels en gebeurtenissen in het spel worden proceduraal gegenereerd, wat zorgt voor een unieke ervaring iedere keer. Je moet gebruik maken van papieren kaarten en een kompas om veilig door de wildernis te trekken. Voor een succesvol avontuur moet je ook honger, dorst en kou beheren, met de kans om te sterven aan onderkoeling of natte kleding. De innovatieve focus op weer als centrale bedreiging maakt het spannend en biedt een frisse kijk op het survival genre in 2025.
Wat maakt Prologue: Go Wayback! uniek ten opzichte van andere survivalgames?Prologue: Go Wayback! is uniek dankzij de focus op procedurale generatie, waarbij elke speelervaring verschilt. Daarnaast is het spel volledig gewijd aan survival zonder gevechten, met een sterke nadruk op het verkennen van de natuur en het omgaan met uitdagende weersomstandigheden.
Prologue: Go Wayback! is het eerste project van PlayerUnknown Productions, de nieuwe studio van Brendan Greene. Het spel vormt een deel van zijn ambitie om proceduraal gegenereerde werelden te creƫren. Greene staat bekend om zijn invloed op het battle royale genre met PUBG, maar met deze nieuwe game kiest hij voor een totaal andere benadering, wat de verwachtingen rondom zijn werk aanzienlijk verandert.
Reacties
Always cool to see a battle royale pioneer swap out the circle for survival circles of a different kind. This feels like the ultimate touch grass simulator, but with actual consequences for forgetting your jacket.
It's refreshing to see a creator known for combat-heavy games pivot toward atmospheric survival mechanics. This could be the chill hiking simulator with stakes that we never knew we needed.