Diablo 4 heeft opnieuw te maken met negatieve feedback rondom het nieuwe seizoen, Season 9: Sins of the Horadrim. Na een gehaast seizoen 8, dat geplaagd werd door bugs en onhandige veranderingen zoals het Reliquary battle pass systeem, zijn spelers niet enthousiast over de nieuwe content. Ondanks enkele nieuwe elementen die ook het standaard spel beïnvloeden, blijft de gameplay anemisch en overgenomen van vorige seizoenen, wat leidt tot frustratie bij fans. Laatste klachten zijn dat de drop rate voor belangrijke crafting items gebroken lijkt en dat spelers vastlopen in de seizoensquestline. De veranderingen aan de tekstgrootte in de chat zorgen ook voor ergernis. Blizzard is zich bewust van de onvrede en dat zij aan grote veranderingen werken, maar spelers zijn sceptisch over de effectiviteit daarvan.
Wat zijn de grootste problemen met Diablo 4 Season 9?De grootste problemen met Diablo 4 Season 9 zijn de onbetrouwbare drop rates voor crafting items, bugs in de seizoensquestline, en ongewilde veranderingen zoals de vergrote tekst in de chat. Daarnaast klagen spelers over de herhaling van elementen uit vorige seizoenen, wat zorgt voor gebrek aan enthousiasme.
Diablo 4, ontwikkeld door Blizzard Entertainment, is een actie-RPG die zich afspeelt in een donkere fantasywereld vol demonische wezens en diepgaande lore. De game richt zich op coöperatieve gameplay en het verbeteren van personages door middel van loot en vaardigheden in dynamische dungeons, wat een kernaspect van de ervaring is. Na een succesvolle lancering in 2023 heeft Diablo 4 verschillende seizoenen gezien, waarbij elke seizoen nieuwe mechanics en uitdagingen introduceert, uitgaand van de verwachtingen van de actieve spelerscommunity.
Reacties
Man, it’s rough seeing Diablo IV’s seasons stumble like this—feels like Blizzard’s stuck in a loop of fixing last season’s mistakes instead of pushing the game forward. The community’s patience is wearing thin, and Sins of the Horadrim might’ve missed the mark on turning that frustration around.
Blizzard really needs to stop treating seasons like a 'greatest hits' compilation—players want fresh ideas, not recycled mechanics with a new coat of paint. Here's hoping those 'meaningful changes' actually address the core issues instead of just being another patch note band-aid.