
Diablo 4 seizoen 9: vecht tegen Astaroth, maar is het gewoon een reskin
May 23, 2025 8:42 AMDiablo 4 heeft zijn aankomende patch 2.3.0 aangekondigd, die op 27 mei van start zal gaan in de Public Test Realm (PTR), exclusief voor PC. Dit seizoen, getiteld Sins of the Horadrim, introduceren een nieuwe eindgame-activiteit genaamd Escalating Nightmares waar spelers de iconische baas Astaroth kunnen bestrijden. De nieuwe mechanieken omvatten Horadric Spellcraft, waarmee spelers spells kunnen maken met verschillende elementen en krachten. Verder zullen Horadric Strongrooms worden geïntroduceerd, micro-dungeons waarin spelers verloren Horadric kennis kunnen veroveren en beloningen kunnen verdienen. De focus van het seizoen ligt op dungeons en het verbeteren van de gameplay ervaring, met nieuwe uitdagingen en quality of life verbeteringen.
Wat zijn de belangrijkste nieuwe functies in Diablo 4's seizoen 9?De belangrijkste nieuwe functies van seizoen 9 zijn de mogelijkheid om Horadric spells te creëren, de introductie van Horadric Strongrooms, en het nieuwe eindgame-activiteit Escalating Nightmares, waarin je Astaroth kunt bestrijden. Daarnaast zijn er nieuwe dungeon- en spelmechanieken die de eindgame-ervaring verbeteren.
Diablo 4 is een actie-RPG ontwikkeld door Blizzard Entertainment, dat spelers meeneemt in de duistere wereld van Sanctuary. De game bouwt voort op de rijke lore van de Diablo-franchise, en Season 9 breidt de gameplay verder uit met nieuwe uitdagingen die spelers aanmoedigen om steeds weer terug te keren om hun vaardigheden te testen en nieuwe tactieken te ontwikkelen in de strijd tegen de krachten van het kwaad.

Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

This season’s dungeon-crawling loop with Escalating Nightmares sounds like the perfect excuse to lose a weekend—just hope my coffee supply holds out. Also, Horadric Spellcraft better not be another cool in theory, tedious in practice system like some past mechanics.

Season 9 sounds like a solid mix of fresh endgame content and dungeon-crawling goodness—Astaroth’s boss fight alone has me hyped. Blizzard’s really leaning into that dark fantasy vibe with Horadric Spellcraft, which could be a game-changer for build diversity.