Quantcast
Diablo 4 update vermindert de ergste ergernissen van seizoen 3
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

Diablo 4 update vermindert de ergste ergernissen van seizoen 3

Jan 29, 2024 11:37 AM

Blizzard heeft zojuist een nieuwe patch uitgerold voor Diablo IV, die als doel heeft om enkele van de meest vervelende mechanismen van Season 3 aan te pakken. De update, patch 1.3.0a, komt na de lancering van Season of the Construct en brengt naast bugfixes ook verbeteringen aan nieuwe features. Ondanks dat Season 3 slechts drie dagen live was, hebben spelers al snel enkele pijnpunten geïdentificeerd die Blizzard nu probeert te verzachten. Nieuwe veranderingen zijn onder meer een krachtigere Seneschal Companion, de toevoeging van Igneous Cores voor het oproepen van de Echo of Malphas-baas, en diverse kwaliteit-van-leven verbeteringen zoals aanpassingen aan de Vault-hindernissen en Arcane Tremors-wereldevent.

Sommige aanpassingen omvatten een verlaagde XP-vereiste voor Governing en Tuning Stones, waardoor deze sneller level up gaan met de speler. Tevens is de kostprijs voor het craften van deze stenen vereenvoudigd. Klachten over het overmatige gebruik van Pearls of Warding in de strijd tegen Echo of Malphas zijn ook aangepakt door de introductie van Igneous Cores. Belangrijke kwaliteitsveranderingen zijn onder andere een verhoogd aantal stacks voor Zoltun's Warding en een verhoogde grace period voor het verlies van Warding stacks. Bovendien bieden baasgevechten nu meer Legendary items en zijn bepaalde hitboxen en projectile snelheden van vallen verminderd.

Overige oplossingen in de patch omvatten fixes voor problemen met weergave en interactie met objecten op de kaart, de onzichtbaarheid van een cosmetisch paard voor Druid-spelers, en de asynchroniciteit van schade-effecten en visuele effecten van vloervallen. Al met al lijkt het erop dat Blizzard Luistert naar de community feedback en prompt reageert om de game-ervaring te verbeteren.

Wat houden de aanpassingen aan de Vault-traps in Diablo IV in?

De veranderingen aan de Vault-traps in Diablo IV omvatten een verlaagde hitbox van vloer-gebaseerde Elemental Grate en Spike gevaren met 15%, een vermindering van 20% in de projectielsnelheid van Elemental Dart gevaren en een verkleinde spuit-hitbox van Elemental Pillars met 15%.

Als extra achtergrondinformatie: Diablo IV is onderdeel van de bekende Diablo-reeks, ontwikkeld door Blizzard Entertainment. Deze actie-RPG-franchise staat bekend om zijn donkere fantasiewereld en hack and slash gameplay, en heeft sinds de lancering van het eerste spel in 1996 een cultvolging gecreëerd. Met de komst van de vierde titel blijft Blizzard voortbouwen op de kernmechanismen die de serie populair gemaakt hebben, terwijl ze ook nieuwe functies en seizoensgebonden evenementen introduceren om de spelervaring fris te houden.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen