Directeur van Dragons Dogma 2: Fast Travel is saai
Jan 23, 2024 2:14 PMHideaki Itsuno, de regisseur van Dragon's Dogma 2, heeft zijn visie op fast travel in videogames onthuld en beschrijft het als 'saai'. Itsuno gelooft dat als spelers de behoefte hebben om constant snel te reizen, dit wijst op een dieper liggend probleem in de game. Om reizen interessanter te maken, moet een game elementen bevatten die ontdekking en een steeds veranderende ervaring stimuleren. Dit verklaart waarom Dragon's Dogma 2 maar beperkte opties voor fast travel heeft; spelers hebben dure Ferrystones nodig om tussen Port Crystals te teleporteren, of ze moeten een wagen nemen die vaste routes volgt en waarbij onderweg gevaren kunnen opduiken.
Itsuno wil dat spelers bewust de keuze maken tussen verschillende vervoersmethoden om zo van de reis te genieten. Desondanks zal er enige vorm van fast travel zijn, vergelijkbaar met het systeem in het eerste deel van de serie. Dragon's Dogma 2 wordt verwacht op 22 maart en zal beschikbaar zijn voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.
Wat zijn de gevolgen van beperkte fast travel opties in Dragon's Dogma 2?
Beperkte fast travel opties in Dragon's Dogma 2 moedigen spelers aan de spelwereld meer te verkennen en zorgen voor een meer meeslepende en dynamische gameplay-ervaring, waarbij de reis zelf bijdraagt aan het avontuur.
Dragon's Dogma is een actie RPG-serie ontwikkeld en uitgegeven door Capcom. Het eerste spel werd gelanceerd in 2012 en heeft sindsdien een cultstatus opgebouwd dankzij de unieke mix van open-wereld exploratie, diepe gevechtssystemen, en een origineel Pawn-systeem waarbij spelers helpers kunnen rekruteren die door andere spelers zijn gecreëerd. De aankomst van Dragon's Dogma 2 is zeer geanticipeerd door fans die uitkijken naar nieuwe avonturen en verbeteringen aan de formule die het origineel zo geliefd maakte.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Itsuno's philosophy on travel in Dragon's Dogma 2 really underscores how gameplay mechanics can influence the pacing and immersion in an RPG. Making every trek an adventure in itself sounds like a solid move to keep players hooked, without just zipping from point A to B.
Itsuno's stance on fast travel is a breath of fresh air, challenging the norm in favor of making every inch of Dragon's Dogma 2 worth exploring. It's encouraging to see a focus on creating meaningful encounters over mere convenience, which could give the sequel's world a sense of danger and adventure that's often missing when you can just zip from point A to B.