Hideaki Itsuno, de regisseur van Dragon's Dogma 2, heeft zijn visie op fast travel in videogames onthuld en beschrijft het als 'saai'. Itsuno gelooft dat als spelers de behoefte hebben om constant snel te reizen, dit wijst op een dieper liggend probleem in de game. Om reizen interessanter te maken, moet een game elementen bevatten die ontdekking en een steeds veranderende ervaring stimuleren. Dit verklaart waarom Dragon's Dogma 2 maar beperkte opties voor fast travel heeft; spelers hebben dure Ferrystones nodig om tussen Port Crystals te teleporteren, of ze moeten een wagen nemen die vaste routes volgt en waarbij onderweg gevaren kunnen opduiken.

Itsuno wil dat spelers bewust de keuze maken tussen verschillende vervoersmethoden om zo van de reis te genieten. Desondanks zal er enige vorm van fast travel zijn, vergelijkbaar met het systeem in het eerste deel van de serie. Dragon's Dogma 2 wordt verwacht op 22 maart en zal beschikbaar zijn voor pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Wat zijn de gevolgen van beperkte fast travel opties in Dragon's Dogma 2?

Beperkte fast travel opties in Dragon's Dogma 2 moedigen spelers aan de spelwereld meer te verkennen en zorgen voor een meer meeslepende en dynamische gameplay-ervaring, waarbij de reis zelf bijdraagt aan het avontuur.

Dragon's Dogma is een actie RPG-serie ontwikkeld en uitgegeven door Capcom. Het eerste spel werd gelanceerd in 2012 en heeft sindsdien een cultstatus opgebouwd dankzij de unieke mix van open-wereld exploratie, diepe gevechtssystemen, en een origineel Pawn-systeem waarbij spelers helpers kunnen rekruteren die door andere spelers zijn gecreƫerd. De aankomst van Dragon's Dogma 2 is zeer geanticipeerd door fans die uitkijken naar nieuwe avonturen en verbeteringen aan de formule die het origineel zo geliefd maakte.