Directeur van Dragons Dogma 2 onthult voordelen van beperkt snel reizen
Jan 22, 2024 12:27 PMIn een recente discussie over snelle reismogelijkheden in open wereld games, heeft Hideaki Itsuno, de regisseur van Dragon's Dogma 2, zijn voorkeur uitgelegd voor meer traditioneel reizen. Itsuno gelooft dat reizen door de spelwereld niet saai zou moeten zijn. Hij stelt dat wanneer reizen als vervelend wordt ervaren, dit vaak te wijten is aan het feit dat het spel zelf saai is. Door de wereld intrigerend te maken en verschillende ervaringen te bieden tijdens het reizen, zoals verrassingsaanvallen en onverwachte ontmoetingen, kunnen spelers worden aangemoedigd om de wereld actief te verkennen in plaats van snel door de content te reizen.
Dragon's Dogma 2 zal beperkt gebruik van snelle reisopties hebben, waardoor spelers de spelwereld meer zullen ervaren. Bijvoorbeeld, het spel bevat karren die slechts langs specifieke wegen reizen, en de kans op hinderlagen maakt de reis interessanter en onvoorspelbaarder. Oxcarts, een nieuw toegevoegd middel voor transport, bieden een betaalbare manier om te reizen maar kunnen ook zorgen voor plotselinge gevechten en avontuurlijke situaties. Met deze benadering streeft Itsuno ernaar om een wereld te creëren waarin de reis net zo belangrijk is als de bestemming.
Het artikel geeft aan dat Dragon's Dogma 2 verwacht wordt te verschijnen op 22 maart voor de PS5, PC, en Xbox Series X|S.
Wat zijn Ferrystones en Port Crystals in Dragon's Dogma 2?Ferrystones zijn zeldzame items die spelers kunnen gebruiken om snel te reizen naar vooraf bepaalde Port Crystals in de spelwereld. Deze zijn verspreid over de kaart en dienen als vaste teleportatiepunten. Omdat Ferrystones kostbaar zijn, worden spelers gestimuleerd om weloverwogen keuzes te maken over wanneer ze van deze snelle reisoptie gebruikmaken.
Dragon's Dogma, het eerste spel in de serie, bracht een innovatieve blend van action RPG mechanics en een gedetailleerde, levende wereld. Met een uniek 'Pawn' systeem waarin spelers niet alleen hun eigen karakter maar ook drie volgelingen konden aanpassen, bood het een diepe laag van strategie en personalisatie. Na de release in 2012, verwierf de game een cultstatus en kijkt de gaming gemeenschap nu reikhalzend uit naar het vervolg, Dragon's Dogma 2, en de beloftes van een nog meeslependere ervaring.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Itsuno's philosophy behind limited fast travel is a refreshing take — making journeys as captivating as the destination adds layers to the gameplay and enriches the overall experience. Excited to see how these adventures will unfold and integrate with the deep combat and pawn system that gave the original Dragon's Dogma its unique edge.
Really digging Itsuno's old-school philosophy on making every inch of the game world count. It's refreshing to anticipate a game like Dragon's Dogma 2 that'll craft travel into an adventure as gripping as the battles themselves.
Itsuno's philosophy of making every inch of the journey count really reinforces how Dragon's Dogma 2 is shaping up to be a truly explorative experience—here's hoping those Griffins don't catch us off guard too often It's a breath of fresh air to see a game that doesn't just hand-hold you with fast travel, but rather encourages you to engage with its world, making every adventure between landmarks feel like it's part of your character's story.