In een recente discussie over snelle reismogelijkheden in open wereld games, heeft Hideaki Itsuno, de regisseur van Dragon's Dogma 2, zijn voorkeur uitgelegd voor meer traditioneel reizen. Itsuno gelooft dat reizen door de spelwereld niet saai zou moeten zijn. Hij stelt dat wanneer reizen als vervelend wordt ervaren, dit vaak te wijten is aan het feit dat het spel zelf saai is. Door de wereld intrigerend te maken en verschillende ervaringen te bieden tijdens het reizen, zoals verrassingsaanvallen en onverwachte ontmoetingen, kunnen spelers worden aangemoedigd om de wereld actief te verkennen in plaats van snel door de content te reizen.

Dragon's Dogma 2 zal beperkt gebruik van snelle reisopties hebben, waardoor spelers de spelwereld meer zullen ervaren. Bijvoorbeeld, het spel bevat karren die slechts langs specifieke wegen reizen, en de kans op hinderlagen maakt de reis interessanter en onvoorspelbaarder. Oxcarts, een nieuw toegevoegd middel voor transport, bieden een betaalbare manier om te reizen maar kunnen ook zorgen voor plotselinge gevechten en avontuurlijke situaties. Met deze benadering streeft Itsuno ernaar om een wereld te creëren waarin de reis net zo belangrijk is als de bestemming.

Het artikel geeft aan dat Dragon's Dogma 2 verwacht wordt te verschijnen op 22 maart voor de PS5, PC, en Xbox Series X|S.

Wat zijn Ferrystones en Port Crystals in Dragon's Dogma 2?

Ferrystones zijn zeldzame items die spelers kunnen gebruiken om snel te reizen naar vooraf bepaalde Port Crystals in de spelwereld. Deze zijn verspreid over de kaart en dienen als vaste teleportatiepunten. Omdat Ferrystones kostbaar zijn, worden spelers gestimuleerd om weloverwogen keuzes te maken over wanneer ze van deze snelle reisoptie gebruikmaken.

Dragon's Dogma, het eerste spel in de serie, bracht een innovatieve blend van action RPG mechanics en een gedetailleerde, levende wereld. Met een uniek 'Pawn' systeem waarin spelers niet alleen hun eigen karakter maar ook drie volgelingen konden aanpassen, bood het een diepe laag van strategie en personalisatie. Na de release in 2012, verwierf de game een cultstatus en kijkt de gaming gemeenschap nu reikhalzend uit naar het vervolg, Dragon's Dogma 2, en de beloftes van een nog meeslependere ervaring.