Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Dishonored 2 redde Arkane, budget overtrof dat van Skyrim

Jan 24, 2025 2:19 PM

Dishonored 2 heeft meer gekost om te maken dan het legendarische role-playing game Skyrim en had moeite met verkopen, maar heeft Arkane redde, aldus een voormalige werknemer. Julien Eveillé, die betrokken was bij Dishonored 2, vertelde dat hoewel de financiële resultaten teleurstellend waren, de game een "keurmerk van kwaliteit" bood en misschien wel de meest verfijnde titels in de Bethesda-catalogus is. Bethesda twijfelde aan de levensvatbaarheid van de serie na de tegenvallende verkopen van Dishonored 2, maar Eveillé merkte op dat deze kwaliteit essentieel was voor de toekomst van Arkane. Het succes werd doorgetrokken naar andere titels zoals Deathloop, terwijl de ontwikkeling van Redfall als live service game minder succesvol was, met als resultaat technische problemen en een lage beoordeling.

Waarom presteerde Dishonored 2 financieel niet goed?

Dishonored 2 had te maken met hevige concurrentie en de verwachtingen waren hooggespannen vanwege het succes van Skyrim. Dit leidde tot een teleurstellende verkoop, ondanks de hoge kwaliteit van de game.

Dishonored 2, uitgebracht op 11 november 2016, is een stealth-action game ontwikkeld door Arkane Studios. De game vervolgt het verhaal van de eerste Dishonored en stelt spelers in staat om als zowel Corvo Attano als Emily Kaldwin te spelen. De game is geprezen om zijn kunststijl, wereldontwerp en de vrijheid die het biedt aan spelers in hun benadering van missies. Dishonored 2 heeft een sterke schare fans opgebouwd en wordt vaak beschouwd als een van de beste titels van zijn generatie.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen