Dishonored Maker Zegt Dat Skyrim en BG3 Immersive Sims Zijn
Aug 12, 2024 11:12 AMDe discussie over wat een immersive sim eigenlijk is gaat door, met Raphael Colantonio, mede-oprichter van Dishonored, die aangeeft dat hij denkt dat Skyrim binnen deze categorie valt. Colantonio legt uit dat Bethesda's en Obsidian's spellen veel overeenkomsten vertonen met het genre, ondanks dat ze minder fysiek zijn dan de spellen van Arkane. Hij gelooft dat de interacties in deze spellen, zoals het gebruiken van een emmer om een koopman te misleiden, exemplaren zijn van immersion in gaming. Daarnaast beschrijft hij Baldur's Gate 3 als 'immersive-sim adjacent', omdat ook dit spel interessante interacties met de spelwereld mogelijk maakt, alhoewel op een andere manier dan Skyrim of Dishonored.
Wat maakt een spel een immersive sim?Een immersive sim is een game die spelers de vrijheid biedt om op verschillende manieren met de wereld en objecten daarin te communiceren. Dit leidt tot unieke en vaak onvoorspelbare uitkomsten, waardoor spelers hun eigen verhalen kunnen creëren en ervaren.
Skyrim en Baldur's Gate 3 zijn beide titels die gamers in een rijke, interactieve wereld onderdompelen. Skyrim, ontwikkeld door Bethesda, is een iconisch open-wereld RPG dat bekend staat om zijn enorme speelruimte en vrijheid van keuze. Baldur's Gate 3, van Larian Studios, put uit de rijke lore van Dungeons & Dragons en biedt een tactische, turn-based gameplay-ervaring die spelers de mogelijkheid geeft om hun eigen pad te kiezen in een diverse wereld vol met unieke personages en verhaallijnen.
Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's fascinating how the boundaries between genres are getting more fluid; the definitions we cling to in gaming might just be limiting our appreciation of what these worlds can offer. Colantonio's insights into how titles like Skyrim and Baldur’s Gate 3 intertwine immersive elements remind us that the magic often lies in player creativity and interaction, regardless of the label we slap on them.
It’s really fascinating how the lines between genre classifications continue to blur, especially with games as iconic as Skyrim and Baldur's Gate 3. This just goes to show that immersive experiences are less about strict definitions and more about the unique interactions they foster in players’ adventures.
It's fascinating how the lines between genres are becoming increasingly blurred—Skyrim and Baldur's Gate 3 both showcase that immersive gameplay is about player interaction and creativity, regardless of whether they're labeled as traditional RPGs or immersive sims. It just goes to show how these games are evolving, with complex mechanics that let players truly shape their experiences in unique ways