Steel Hunters, een live-service mech shooter ontwikkeld door Wargaming, zal in oktober sluiten, slechts drie maanden na de lancering van de early access. Ondanks dat het een gratis te spelen game is, kon het de verwachtingen niet waarmaken met gemengde recensies en een piek van 4,479 gelijktijdige spelers. Wargaming deelde met pijn in het hart dat de voortzetting van de ontwikkeling niet duurzaam is, en ze plannen een afscheids toernooi met alle speelbare Hunters beschikbaar in de resterende tijd. De game had moeite om te concurreren met andere mech shooters, zoals Mecha Break, die veel meer spelers aantrok.

Waarom sluit Steel Hunters zo snel na de release?

Steel Hunters sluit omdat het niet in staat was een significante spelersbasis aan te trekken en de ontwikkelaar concludeerde dat verdere ontwikkeling niet haalbaar was.

Wargaming is eerder bekend geworden door succesvolle titels zoals World of Tanks. Steel Hunters was hun poging om zich te vestigen in het live-service segment, een gebied dat momenteel veel uitdagingen kent. De druk op ontwikkelaars om te concurreren met gevestigde titels is enorm, vooral gezien het succes van andere games in hetzelfde genre. De sluiting van Steel Hunters weerspiegelt de moeilijkheden waarmee veel nieuwe live-service games momenteel worden geconfronteerd.