In deze editie van "Wat we aan het spelen zijn" delen de redacteuren hun recente game-ervaringen. Tom speelt Rematch, terwijl Bertie gefascineerd is door Blue Prince. In Blue Prince, een spel dat draait om ontdekkingen en frustraties, raken spelers vaak verstrikt in de willekeurige kamerkaarten die ze krijgen. Dit leidt tot een passie voor het spel, ondanks momenten van wanhoop. Het spel, ontwikkeld door Tonda Ros, biedt een unieke uitdaging waarbij het oplossen van mysteries niet eenvoudig is. Bertie houdt van de diepgang en de frustratie van Blue Prince, wat het tot een bijzondere ervaring maakt. Tom daarentegen vindt plezier in de multi-player ervaring van Rematch, ondanks vreemde momenten in de wedstrijden.
Wat voor ervaringen hebben andere spelers met Blue Prince en Rematch? nAndere spelers hebben ook te maken met een mix van frustraties en vreugde in Blue Prince, wat vooral komt door de onvoorspelbare aard van de kamerkaarten en puzzels. In Rematch, ervaren spelers af en toe komische situaties in wedstrijdsettings, wat de dynamiek van het spel vermakelijk maakt.nBlue Prince is een indie spel dat veel overeenkomsten vertoont met eerdere titels zoals Fez. Het daagt de spelers uit om door middel van exploratie en probleemoplossing verder te komen, wat soms een frustrerende maar toch lonende ervaring oplevert. De complexiteit en de lange ontwikkeltijd van het spel zorgen ervoor dat het niet alleen een spel is, maar een ervaring die spelers uitnodigt om stagroot in te investeren.
Reacties
Blue Prince giving off major Fez vibes but with its own mysterious twist energy—love when indie games reward patience with those 'aha' moments. Also, Date Everything unironically sounds like the kind of bizarre gem I’d lose a weekend to, especially if the writing’s as clever as they say.
Blue Prince sounds like the kind of game that'll make you rage-quit one minute and then immediately dive back in for 'just one more try.' Love how indie devs like Tonda Ros pour years into these passion projects—it really shows in the depth and charm.
Date Everything had me at 'romancing household objects'—such a weird premise, but if the writing’s sharp, I’m totally here for it. Reminds me of when Goat Simulator proved absurdity can be genius if done right.