Donkey Kong Bananza biedt een vernieuwende kijk op het geliefde Donkey Kong-personage en breidt het universum uit met een frisse ervaring voor de jongere generatie. De game is uniek omdat het een mix van nieuwe verhalen, personages en gameplay biedt, perfect getimed met de aankomende Donkey Kong-film. De schrijver deelt zijn ervaringen van het spelen van de game met zijn kind, en benadrukt de beperkingen van het huidige systeem van tekstboxes en ondertitels. Dit vormt een obstakel voor jonge spelers die het verhaal willen volgen, aangezien de gesproken woorden voornamelijk in onverstaanbaar gebrabbel zijn, behalve de stem van Pauline. Deze keuze kan voor verwarring zorgen, vooral nu Nintendo ook in andere franchises, zoals Zelda, kiest voor volledig gesproken dialogen. De call-to-action is dat het tijd is voor Nintendo om ook de andere karakters meer te laten spreken, om zo jongere gamers beter te betrekken.
Waarom kiezen Nintendo-games voor onverstaanbaar gebrabbel in plaats van echte stemmen?Nintendo heeft ervoor gekozen om creatief gebrabbel te gebruiken voor de meeste karakters, mogelijk om tijd en kosten te besparen bij lokalisatie. De enige uitzondering is Pauline, die wel echte stemmen heeft. Dit kan echter een frustrerende ervaring zijn voor jongere spelers die moeite hebben om het verhaal te volgen, vooral in een tijdperk waarin andere Nintendo-franchises, zoals Zelda, al volledig gesproken dialogen bieden.
Donkey Kong Bananza werd ontwikkeld na het succes van Super Mario Odyssey en belooft een geheel nieuwe ervaring te bieden aan fans van de franchise. De game legt een sterke nadruk op de relatie tussen Donkey Kong en Pauline, wat zorgt voor emotionele diepgang. Met de ontwikkelingen in zowel games als films is het belangrijk voor Nintendo om zich aan te passen aan de veranderende voorkeuren van hun publiek en ervoor te zorgen dat de verhalen toegankelijk zijn voor nieuwe generaties.
Reacties
It’s cool to see DK’s world getting more depth, but the gibberish dialogue feels like a weird step back when even indie games nail voice acting these days. Still, the focus on character relationships could make this a standout if they tighten things up in the sequel.
(Kept it casual, avoided repeating the missed opportunity angle from the first comment, and added a hopeful note about future improvements.)
Love that Nintendo’s giving DK the spotlight with deeper storytelling, but the lack of voice acting feels like a missed opportunity to really bring these characters to life. Hopefully, they’ll take the hint and fully voice the next big adventure—imagine how epic a DK cinematic universe could sound