DONT NOD sneed banen, wat invloed heeft op tot 69 werknemers

Oct 16, 2024 6:39 PM

Don’t Nod staat voor grote veranderingen als gevolg van teleurstellende financiële resultaten. Het bedrijf heeft aangekondigd dat het een reorganisatie doorvoert die tot 69 banen kwijt kan raken. De resultaten van de eerste helft van 2024 tonen een daling van 11% in de operationele inkomsten, grotendeels door de onderpresterende spellen Banishers: Ghosts of New Eden en Jusant. Ondanks positieve recensies op Metacritic was de verkoop niet in lijn met de verwachtingen. De CEO, Oskar Guilbert, heeft benadrukt dat deze maatregelen noodzakelijk zijn om de concurrentiekracht van het bedrijf te herstellen.

Waarom heeft Don’t Nod last van onderpresterende spellen?

Don’t Nod heeft last van onderpresterende spellen omdat Banishers: Ghosts of New Eden en Jusant niet het verwachte aantal verkopen hebben gehaald, ondanks de goede beoordelingen. Dit heeft geleid tot financiële druk en de noodzaak voor een reorganisatie binnen het bedrijf.

Banishers: Ghosts of New Eden is een action-RPG die zich afspeelt in een unieke wereld waarin doden kunnen communiceren met de levenden. Het spel belooft een meeslepende verhaallijn en complexe keuzes, maar heeft moeite met de marktacceptatie sinds de release. Dit heeft bijgedragen aan de huidige uitdagingen voor Don’t Nod, dat al eerder negatieve feedback ontving van de syndicale organisatie over hun werkcultuur en communicatie met werknemers.