Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

DONTNOD hint naar ZEVEN spellen, VIER onaangekondigd

Mar 27, 2024 5:00 PM

De bekende ontwikkelstudio Don't Nod, vooral bekend van spellen als Tell Me Why en Vampyr, is momenteel zeven nieuwe projecten aan het ontwikkelen, waarvan vier nog niet aangekondigd zijn. Dat onthulde het bedrijf vandaag. De aankomende projecten omvatten onder andere Lost Records: Bloom & Rage, voorgesteld tijdens The Game Awards 2023 en de start van een nieuw verbonden universum. Vijf van deze spellen worden intern ontwikkeld, terwijl de overige twee door externe ontwikkelaars Tolima en Tiny Bull Studios worden gemaakt. Tolima is verantwoordelijk voor Koira, een "muzikaal, handgetekend avontuur", gepubliceerd door Don't Nod.

De plannen maken deel uit van een grotere reorganisatie binnen het bedrijf, waarbij het de focus legt op "drie verschillende interne expertisegebieden": RPG's, verhalende avonturen en actie-avonturen. Ondanks de verschillende focusgebieden promoot Don't Nod samenwerking en het uitwisselen van ideeën binnen de studio's. Het bedrijf heeft vestigingen in Parijs en Montreal, waar het Montreal team werkt aan Lost Records: Bloom & Rage. CEO Oskar Guilbert en executive Sophie Filip benadrukken dat ze zich willen richten op spellen in de AA-categorie of iets daarboven, zonder direct te concurreren in het AAA-landschap, met de intentie om hun talenten te focussen en lastige beslissingen te vermijden. Don't Nods nieuwste game Banishers: Ghosts of New Eden werd goed ontvangen vanwege het memorabele verhaal en inspirerende speurtochten, ondanks enige kritiek op het gevechtssysteem.

Kan ik verwachten dat Koira een vergelijkbare gameplay zal hebben als eerdere titels van Don't Nod?

Hoewel Koira een "muzikaal, handgetekend avontuur" wordt genoemd en waarschijnlijk elementen van verhaal en avontuur zal bevatten zoals we die kennen van Don't Nod, is het gezien de unieke omschrijving waarschijnlijk dat Koira nieuwe en verschillende gameplay-elementen zal verkennen die specifiek voor dit project zijn ontworpen.

Don't Nod heeft reputatie opgebouwd als ontwikkelaar van verhalende games met keuzes en gevolgen, zoals bij hun kritisch geprezen titel Life is Strange. Dit soort narratieve focus heeft de studio een bijzondere plek in het gaming landschap gegeven. Met hun recente uitbreiding en reorganisatie is het interessant om te zien hoe deze expertise wordt toegepast op nieuwe genres en projecten binnen het bedrijf.



Samira Khan avatar
Geschreven door:

Samira Khan

Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.

Lees meer artikelen van: Samira Khan

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen