Quantcast
dragon age de veilguard verwijdert alle 3e-partij drm
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

dragon age de veilguard verwijdert alle 3e-partij drm

Oct 15, 2024 3:58 PM

Dragon Age: The Veilguard, de nieuwste titel van BioWare, zal geen derde-partij DRM hebben, waaronder Denuvo. Dit betekent dat het spel op de lanceringsdag op 31 oktober gedownload en gespeeld kan worden op PC. Een preload is echter niet beschikbaar voor PC-gebruikers, terwijl Xbox Series X/S al in de preload-fase zit. De preload op PlayStation 5 start op 29 oktober. Deze beslissing om geen DRM te gebruiken, kan goed nieuws zijn voor PC-gamers die vaak de impact van Denuvo op de prestaties van hun spellen bekritiseren. Het speelt ook een rol bij het creëren van een positief imago van BioWare onder deze gamers.

Wat zijn de voordelen van het ontbreken van DRM in Dragon Age: The Veilguard?

Het ontbreken van DRM betekent dat gamers direct toegang hebben tot het spel bij de lancering zonder extra hindernissen, waardoor de gebruikerservaring verbetert. Dit voorkomt ook dat gamers zich zorgen hoeven te maken over prestatieproblemen die soms gepaard gaan met DRM.

Dragon Age: The Veilguard is een vervolg binnen de populaire RPG-franchise Dragon Age, bekend om zijn rijke storytelling en diepgaande personages. Dit spel markeert een belangrijke stap voor BioWare, die zich probeert te herpositioneren na eerdere kritiek. Bovendien is dit de eerste titel in de serie zonder spinnen, wat een verrassende wijziging is voor fans van de franchise. De studio heeft hard gewerkt om de verwachtingen van gamers te overtreffen en biedt een spelervaring die zowel verfrissend als trouw blijft aan de kern van de serie.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen