Dragon Ball: Sparking Zero Overtreft FighterZ in Aantal Spelers

Oct 10, 2024 6:59 PM

Dragon Ball: Sparking! Zero, de nieuwste toevoeging aan de Dragon Ball-franchise, heeft al een indrukwekkende piekbezoekers aantal behaald in zijn vroege toegangsfase. De game, die op 11 oktober officieel uitkomt, heeft momenteel al meer dan 91.000 gelijktijdige spelers op Steam, wat een record is voor Dragon Ball-games. Ter vergelijking: Dragon Ball FighterZ had een maximale piek van 44.303 spelers. De populariteit van Sparking! Zero kan verder stijgen nu spelers die de standaard editie hebben gekocht de game eindelijk kunnen spelen. Dit geeft aan dat de hype rondom deze fighting game enorm is en spelers enthousiast zijn om de nieuwste uitgave van de populaire Budokai Tenkaichi serie te ervaren.

Waarom is Dragon Ball: Sparking! Zero zo populair onder gamers?

Dragon Ball: Sparking! Zero geniet van zijn populariteit vanwege de nostalgische waarde, de verbeterde gameplay en de branding van Dragon Ball, wat een groot publiek aanspreekt. Bovendien verbetert het de formule van eerder succesvolle games in de serie, wat veel gamers naar de nieuwe titel trekt.

Dragon Ball: Sparking! Zero is de nieuwste toevoeging aan de iconische vechtgame-serie die al vele jaren bestaat. De serie begon met de Budokai Tenkaichi-reeks, die door de jaren heen talloze fans heeft verzameld. Deze specifieke game is ontstaan uit een verlangen om de vechtmechanica van de franchise opnieuw leven in te blazen en tegelijkertijd de diepte en het plezier aan te bieden dat spelers van Dragon Ball gewend zijn. Met het succes van eerdere titels in het genre is het geen verrassing dat deze nieuwste editie al zoveel aandacht trekt.