Dragons Dogma 2 barst los met een epische nieuwe trailer

Jan 31, 2024 10:32 PM

De langverwachte vervolg op de cultklassieker, 'Dragon's Dogma 2', is aangekondigd met een spectaculaire trailer tijdens de State of Play-presentatie. Deze actievolle trailer laat intense gevechten zien met imposante vijanden zoals draken en trollen. Het spel belooft een solo avontuur te worden met een co-op-gevoel dankzij 'pawns', computergestuurde metgezellen die de speler in gevechten ondersteunen. 'Dragon's Dogma 2' zal op 22 maart uitkomen op de PlayStation 5, Xbox Series X en S en op pc via Steam. De originele 'Dragon's Dogma' game, uitgebracht in mei 2012 en later gevolgd door 'Dragon's Dogma: Dark Arisen', heeft een trouwe fanbasis opgebouwd en was zelfs de inspiratie voor een Netflix-animatieserie in 2020.

Met de nieuwe release in zicht kunnen liefhebbers en nieuwkomers zicht verheugen op een diepgaande RPG-ervaring vol actie, avontuur en fantastische elementen. De combinatie van strategische gevechten, een uitgebreide wereld en boeiende verhaallijnen maakte de eerste game een hit, en de sequel belooft deze ervaring verder te verdiepen en uit te breiden.

Wat zijn 'pawns' in Dragon's Dogma 2?

'Pawns' in Dragon's Dogma 2 zijn AI-gestuurde compagnons die de speler helpen tijdens hun avontuur en gevechten. Deze bondgenoten kunnen aangepast worden aan de speelstijl van de speler en bieden ondersteuning in de vorm van vechtkracht, magische hulp of genezing.

Extra achtergrondinformatie: Dragon's Dogma werd bekend om zijn unieke 'pawn'-systeem, waarbij spelers de mogelijkheid hadden om 'pawns' van andere spelers te rekruteren via een online verbinding, wat zorgde voor een dynamisch en gedeeld aspekt in de spelervaring. Het is nog niet bekend of dit specifieke aspect van het 'pawn'-systeem terugkeert in Dragon's Dogma 2.