DRAGONS DOGMA 2: Patch verbetert gedrag van Vasallen en drakenplaag

Apr 25, 2024 12:30 PM

Nieuws omtrent Dragon's Dogma 2 richt zich op een significante update die door Capcom is vrijgegeven. De patch brengt verbeteringen en Quality of Life-aanpassingen. Vooral de Vasallen, compagnons in het spel, worden aangepakt. Zij vertonen nu duidelijkere symptomen van de gevreesde 'Drachenpest' met roodgloeiende ogen die nu beter zichtbaar zijn. Daarnaast is hun gedrag geoptimaliseerd: Ze vallen minder vaak van kliffen en bieden nu daadwerkelijk hulp. Bepaalde dialogen zijn ingekort en passen nu beter bij de context. Ook zullen vrij rondlopende Vasallen spelers minder vaak benaderen wanneer het team al compleet is. Verder zijn geplunderde schatkisten nu niet meer zichtbaar op de minimap en kunnen spelers inzoomen op het statusscherm om een beter zicht op de Erwekte en zijn Vasallen te krijgen. Een complete lijst van updates kan op de Dragon's Dogma 2 homepage gevonden worden, en voor de Drachenpest is er nog een specifieke mod die extra duidelijkheid verschaft.

Welke nieuwe functionaliteiten zijn er toegevoegd met de patch voor Dragon's Dogma 2?

De patch voegt verbeterde symptoomzichtbaarheid van de Drachenpest toe, optimaliseert het gedrag van de Vasallen, vermindert onnodige dialogen, verwijdert geplunderde schatkisten van de minimap, en introduceert de mogelijkheid om verder in te zoomen op personages op het statusscherm. Er zijn ook diverse andere Quality of Life-verbeteringen doorgevoerd.

Dragon's Dogma 2 is een veelgeprezen RPG ontwikkeld en uitgegeven door Capcom. Het vervolg op het originele Dragon's Dogma uit 2012, zet de serie voort met een combinatie van actie-georiënteerde gevechten en diepgaande rollenspelelementen. De wereld is uitgebreid en biedt spelers een rijke fantasie-omgeving om te verkennen, samen met een uniek pawnsysteem, waarbij spelers Vasallen kunnen rekruteren - AI-gestuurde bondgenoten met verschillende vaardigheden en eigenschappen om in gevechten te helpen. De focus van de game ligt op avontuur en ontdekking, met dynamische gevechten tegen imposante wezens en een boeiend verhaallijn.